آموزش, آموزش دوربین مداربسته

دستگاه ضبط VCR

دستگاه ضبط VCR

دستگاه ضبط VCR یک دستگاه آنالوگ ضبط کننده تصاویر دوربین مدار بسته است که به وسیله این دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته را بر روی نوار ویدئویی ضبط می کند.

دستگاه ضبط VCR

دستگاه های VCR سالها است از رده خارج شده اند ولی این دستگاه ها به علت مشکلات و محدودیت های فراوان به مراتب زودتر از دوربین های مداربسته آنالوگ از رده خارج شدند.

برخی از این دلایل عبارتند از :

  • قابلیت ضبط VCR بر روی هر نوار تنها ۶ ساعت تصویر یک دوربین با فریم زنده (۲۵ فریم) بود، البته بعدها VCR های برنامه پذیر می توانستند چند نوار را پشت هم از تصاویر ضبط کنند.
  • نوارهای ویدئویی عمر مفید کمی داشتند و پس از مدتی ضبط و پاک کردن دیگر قابل استفاده نبودند.
  • نگهداری از نوارهای به فضایی زیادی نیاز داشت مخصوصا اگر می خواستید مدت زیادی از تصویر یک دوربین را نگهداری کنید.
  • نوارهای ویدئویی به شدت به میدان مغناطیسی حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در میدان مغناطیسی همه اطلاعات آنها از بین خواهد رفت.

چه بر سر VCR ها آمد؟

با ورودی اولین نسل از DVR ها به بازار این دستگاه ها به سرعت جایگزین VCR شدند. امروزه شاید به ندرت بتوان در سیستم های مداربسته در جهان نمونه هایی از این دستگاه را دید.

با توجه به اینکه VCR تقریبا هیچ مزیتی نسبت به DVR نداشتند، کاربری آنها به هیچ عنوان ادامه پیدا نکرد.

ضبط در سیستم مداربسته دیجیتال

  • دستگاه NVR که تشابه بسیار زیادی با DVR دارد و این دستگاه امکانات ساده ای را در سیستم مدار بسته تحت شبکه به شما می دهد.
  • سرور شبکه که الزاما منظور یک سرور شبکه نیست و هر کامپیوتری اگر از خصوصیات سخت افزاری مناسبی برخوردار باشد می تواند به عنوان سرور شبکه انتخاب شود.
  • ضبط در SD کارت برخی از دوربین های شبکه قابلیت نصب SD کارت در داخل خود را دارند و از این طریق شما می توانید تصاویر را برای مدتی بسیار محدود در داخل خود دوربین ذخیره سازی کنید.
مشاهده  WDR در دوربین مدار بسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید