آموزش, آموزش دوربین مداربسته

خروجی آنالوگ CVBS

خروجی آنالوگ CVBS

خروجی آنالوگ CVBS (شماره ۲ در تصویر) یکی از خروجی های رایج دستگاه DVR است که در کنار دو خروجی HDMI و VGA به عنوان رایج ترین خروجی این دستگاه ها شناخته می شود.

خروجی آنالوگ CVBS مخفف چیست؟

این اصطلاح مخفف color ، video ، blanking ، and sync است. مفهوم این چهار واژه را زمانی متوجه خواهید شد که به طول موج خروجی این استاندارد نگاه کنید. اطلاعات با ترتیب رنگ، ویدئو، خالی و همزمان کننده در سیگنال ارسال می شود.

کاربرد و عملکرد خروجی آنالوگ CVBS

برخلاف دو خروجی دیگر رایج DVR (خروجی های VGA و HDMI) خروجی CVBS یک خروجی آنالوگ است. نام دیگر این خروجی Composite است که احتمالا آن را در تلویزیون ها به صورت یک ورودی از سه کابل با رنگ های زرد، سفید و قرمز دیده اید.

این خروجی در واقع همان کابل زرد رنگ در مجموعه کابل های Composite است (دو کابل قرمز و سفید برای صدای راست و چپ مورد استفاده قرار می گیرند). با استفاده از این خروجی شما می توانید دستگاه DVR را به صورت آنالوگ به نمایشگر وصل کنید.

به ویژه برای تلویزیون هایی که فاقد ورودی آنالوگ هستند وجود این خروجی می تواند کمک زیادی به شما کند. توجه داشته باشید که با توجه به فرکانس بالای ارسال اطلاعات، طول کابل کشی برای این خروجی کمتر از دوربین های مداربسته آنالوگ خواهد بود اما با این حال در مسیرهای طولانی برای ارتباط با نمایشگر استفاده از این خروجی بهترین گزینه خواهد بود.

رزولیشن خروجی CVBS نسبت به خروجی های دیجیتال تا حدی محدودتر است اما از آنجایی که تبدیل کمتری روی آن صورت می گیرد به ویژه در تلویزیون های آنالوگ شفافیت تصویر به مراتب بیشتری را ایجاد می کند.

مشاهده  دستگاه ضبط VCR

آیا می توان این خروجی را به خروجی های دیگر دیجیتال تبدیل کرد؟

بله، انواع متفاوتی از مبدل برای تبدیل خروجی های composite به HDMI یا VGA وجود دارد. توجه داشته باشید که این مبدل ها می توانند تا حدی افت رزولیشن یا کیفیت را ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید