آموزش, آموزش دوربین مداربسته

چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته

چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته

به طور کلی وظیفه سنسور تبدیل نور دریافتی از تصاویر به سیگنال الکتریکی است. ما در این مقاله آموزشی درباره چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت.

چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته

چیپ های تصویر قسمتی از ساختار دوربین ها محسوب می گردند که نور دریافتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند، سپس این سیگنال ها به صورت تصاویر ویدئویی ضبط می شوند.

در سال ۲۰۱۲ شرکت هایک ویژن سری جدید دوربین های مداربسته آنالوگ خود را که مجهز به سنسور DIS بودند، به بازار عرضه نمود.

سنسور DIS در واقع نسخه ارتقا یافته ای از سنسور Cmos است که در آن مشکلات ناشی از عدم ارائه تصاویر با کیفیت در فضاهای کم نور که در سنسور های Cmos به چشم می خورد برطرف شده است.

چیپ تصویر DIS و نحوه عملکرد آن

چیپ تصویر DIS در دوربین مداربسته مخفف عبارت Digital Image Stabilization بوده و به معنی تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است.

معمولا نصب دوربین مدار بسته در مناطقی اعم از کنار جاده ها، ایستگاه های راه آهن، بنادر، فرودگاه ها و … ممکن است باعث گردد تا تصاویر دوربین بر اثر تکان های ناشی از عوامل بیرونی تار گردند.

تکنولوژی موجود در چیپ تصویر DIS به گونه ای است که می تواند میزان نویز قسمت هایی از تصاویر را که بر اثر لرزش دوربین ایجاد شده و وضوح خوبی ندارند را کاهش دهد.

این سنسور با سنجش داده های گرفته شده توسط دوربین مدار بسته تکان های وارده بر دوربین را که اغلب به دلیل وزش باد اتفاق می افتد را تشخیص می دهد.

مشاهده  اخطار Video lost

دوربین با ضبط پیکسل هایی از تصویر خارج از فریم موجود یک حائل پیکسلی را ایجاد می کند و یک تصویر جدید بدون نویز می سازد. هنگامی که دوربین دچار ارتعاش یا تکان می شود، دوربین فریم قابل مشاهده را با فریم تار عوض می کند تا اثر این لرزش را بر روی تصویر ویدئویی کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید