آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی Stream در دوربین مداربسته

تکنولوژی Stream در دوربین مداربسته

تکنولوژی Stream در دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه کاربرد دارد که Stream به معنای جریان است و منظور از آن خروجی تصویر با کیفیت بالا در دوربین مداربسته تحت شبکه است.

سیگنال های صوتی و تصویری آنالوگ برای انتقال در شبکه پس از ضبط و رمز گذاری به سیگنال های صوتی و تصویری دیجیتال تبدیل می گردند که اصطلاحا با نام استریم (Stream) نامیده می شوند.

تکنولوژی Stream در دوربین مداربسته

استریم اصلی ( Main Stream) :

این استریم بالاترین کیفیت، فریم ریت و بیت ریت قابل دستیابی توسط دوربین می باشد که معمولا از آن برای ضبط تصویر دوربین مداربسته روی مرکز کنترل استفاده می شود.

همه دوربین های مدار بسته موجود در بازار استریم اصلی را ارائه می دهند و این استریم توسط مرکز کنترل ضبط می شود.

استریم دوم ( Sub Stream) :

این استریم معمولا دارای رزولیشن، بیت ریت و فریم ریت خیلی پایین تری نسبت به استریم اصلی است، چرا که معمولا از این استریم دوربین ها برای انتقال تصویر روی موبایل با استفاده از بستر های محدود اینترنت استفاده می کنند.

خیلی از دوربین ها Sub Stream را ندارند و این مهم برای مشتریان در هنگام انتقال تصویر مشکل ساز می شود چرا که با استفاده از بستر اینترنت در صورتی که تصاویر دوربین ها با کیفیت، بیت ریت و فریم ریت بالا منتقل شوند.

همچنین ارسال تصاویر با تاخیر همراه خواهد بود و زمانی که تعداد دوربین ها زیاد می شود این تاخیر و قطعی سیستم بسیار آزار دهنده می باشد.

مشاهده  Tamper detection دوربین مداربسته

استریم سوم ( Third Stream) :

برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت ارسال استریم سوم را هم دارند یعنی علاوه بر استریم اصلی برای ضبط، استریم دوم برای انتقال تصویر روی بستر اینترنت، استریم سومی را هم ارسال می کنند.

استریم سوم این دوربین ها جهت ارائه بصورت مستقیم روی مانیتور یا ویدیو وال استفاده می شود.

این استریم با کیفیت بالا، فریم ریت زیاد و بیت ریت متوسط به کاربران امکان مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته را به صورت با کیفیت فراهم می کند.

این قابلیت در دوربین های محدودی وجود دارد و معمولا دوربین های هوشمند و پیشرفته بازار از این استریم پشتیبانی می کنند.

دوال استریم (Dual Stream) :

برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت ارسال دو استریم مجزا را به مرکز کنترل ضبط دارند این دوربین ها یک استریم اصلی با کیفیت، فریم ریت و بیت ریت بالا را ارائه می دهند و استریم دوم را با کیفیت، فریم ریت و بیت ریت پایین تری ارائه می دهند.

از استریم اصلی برای ضبط تصویر در دستگاه ضبط ( NVR) استفاده می شود و از استریم دوم جهت انتقال تصویر استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید