آموزش, آموزش دوربین مداربسته

راهنمای خرید دستگاه NVR

راهنمای خرید دستگاه NVR

اگر شما مایل به نصب NVR در محیط کار یا منزل خود هستید باید ابتدا به موارد اصلی در انتخاب و راهنمای خرید دستگاه NVR دقت کنید.

در اینجا سعی شده است تا به مهمترین نکات در مورد راهنمای خرید دستگاه NVR مناسب اشاره کنیم.

تعداد کانال‌ های دستگاه NVR – راهنمای خرید دستگاه NVR

منظور از کانال، پورت ورودی دوربین در پشت دستگاه می‌باشد. به طور مثال یک دستگاه NVR ۱۶ کانال، ۱۶ پورت ورودی Lan برای دوربین مدار بسته دارد.

به عبارت دیگر یک دستگاه ۱۶ کانال از ۱۶ دوربین مداربسته پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌ های ضبط معمولا به صورت ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ کانال تولید و عرضه می‌شوند.

تکنولوژی PoE – راهنمای خرید دستگاه NVR

یک دوربین مداربسته تحت شبکه به اتصال یک کابل شبکه جهت انتقال اطلاعات به دستگاه NVR و یک کابل برق جهت تغذیه احتیاج دارد. این بدین معناست که به هر دوربین مداربسته IP دو کابل وارد می‌شود، که این موضوع در تعداد دوربین بالا نیاز به کابل‌کشی را بالا می‌برد.

تکنولوژی PoE مخفف Power on Ethernet به معنای برق روی شبکه امکان انتقال برق روی کابل شبکه را ایجاد می کند. در این روش کابل شبکه در کنار انتقال اطلاعات، مسئولیت انتقال برق را نیز بر عهده می گیرد.

کیفیت ضبط دستگاه – راهنمای خرید دستگاه NVR

همیشه بهتر است کیفیت قابل پشتیبانی دستگاه ان وی آر بیشتر از کیفیت تصویر دوربین‌ های مدار بسته باشد. بدین ترتیب در آینده امکان تعویض دوربین مداربسته و ارتقا آن به کیفیت بالاتر وجود خواهد داشت.

اگر کیفیت دوربین مداربسته ۴k باشد ولی کیفیت دستگاه ۱۰۸۰p تصاویری که به دست می‌آید و ضبط می‌ شوند ۴k نخواهند بود. برای مثال اگر دوربین ۴k است، دستگاه ان وی آر باید کیفیت بالاتر و یا حداقل کیفیت برابری داشته باشد.

مشاهده  دوربین مداربسته ضد حشره

لازم به ذکر است دستگاه NVR با کیفیت ۴ مگاپیکسل تصویر یک دوربین مداربسته با کیفیت ۴ مگاپیکسل را در پخش زنده ۴ مگاپیکسل به نمایش می‌ گذارد اما ممکن است تصاویر را با کیفیت ۲ مگاپیکسل ضبط کند.

بدین ترتیب کیفیت تصاویر زنده با تصاویر ضبط‌ شده متفاوت است. به عبارت دیگر کیفیت ضبط تصاویر در دستگاه ممکن است برابر یا کمتر از کیفیت نمایش زنده تصاویر باشد.

پهنای باند دستگاه NVR – راهنمای خرید دستگاه NVR

پهنای باند مشخص کننده حجم اطلاعاتی است دستگاه NVR می‌تواند مبادله کند. پهنای باند با واحد mbps مگابایت بر ثانیه محاسبه می‌شود.

هر چه کیفیت دوربین مداربسته بیشتر باشد، حجم تصاویر ضبط شده توسط دوربین بیشتر است و در نتیجه به پهنای باند بیشتر جهت انتقال اطلاعات به دستگاه NVR احتیاج دارد.

هر دستگاه NVR دارای پهنای باند محدود در پورت‌ های ورودی است. به این معنا که اطلاعات ورودی دستگاه باید در محدوده‌ای خاص باشند. توجه داشته باشید که اطلاعات ارسالی به دستگاه از پهنای باند ماکزیمم آن بیشتر نشود.

پس حجم اطلاعات ورودی به دستگاه علاوه بر تعداد کانال به میزان پهنای باند قابل پشتیبانی از طرف دستگاه نیز بستگی دارد.

خروجی تصویر دستگاه NVR – راهنمای خرید دستگاه NVR

هر دستگاه NVR دارای دو خروجی تصویر برای نمایش تصاویر زنده و ضبط شده دوربین های مدار بسته روی LCD می‌ باشد. این دو خروجی تصویر عبارت اند از VGA و HDMI که خروجی HDMI کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می‌کند.

تعداد هارد و تکنولوژی فشرده‌ سازی – راهنمای خرید دستگاه NVR

تعداد هارد و میزان فشرده‌ سازی تصویر دو عامل اصلی تعیین کننده میزان زمان ذخیره‌سازی دستگاه NVR می‌باشند.

مشاهده  دوربین مخفی اتاق پرو

تعداد و ظرفیت هارد‌های قابل اتصال به دستگاه NVR محدود است. اگر نیاز به ضبط تصاویر برای مدت طولانی دارید، حتما ظرفیت آن را از قبل پیش بینی کنید.

معمولا دستگاه‌های میان‌رده بازار از تکنولوژی فشرده‌سازی H.264 پشتیبانی می‌کنند، در صورتی که دستگاه‌های NVR برند از تکنولوژی‌های H.265 و H.265+ پشتیبانی می‌کنند. فشرده‌ سازی بیشتر به معنای حجم کمتر تصاویر و در نتیجه امکان ذخیره‌ سازی تصاویر بیشتر می‌باشد.

پشتیبانی از پروتکل ONVIF – راهنمای خرید دستگاه NVR

هنگام انتخاب و خرید دستگاه NVR تطابق پروتکل دستگاه با پروتکل دوربین‌ های مداربسته بسیار مهم است. در صورتی که قصد نصب دوربین‌ ها و دستگاه‌ ها از برندهای متفاوتی را دارید، باید تمام تجهیزات از پروتکل ONVIF  پشتیبانی کنند.

این پروتکل استاندارد مشترکی بین تولید کننده‌ های مختلف است و امکان ارتباط بین دستگاه‌ ها با برندهای مختلف را ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید