آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

از سری مقاله های آموزشی دوربین مدار بسته به معرفی تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته (back light compensation) خواهیم پرداخت.

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته به معنای جبران ساز نور پس زمینه یک مکانیزم دیجیتال و ساده برای بهبود تصویر در شرایط خاص نوری است.

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

زمانی که اختلاف سطح نور در یک محیط زیاد است دوربین مداربسته نمی تواند دو سطح نوری متفاوت را به صورت همزمان نشان دهد.

مثلا در یک اتاق تاریک با پنجره ای پر نور وقتی دوربین به سمت پنجره قرار می گیرد داخل کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود که برای رفع این مشکل می توان بازه داینامیک دوربین را افزایش دارد، اما این کار پر هزینه است.

برای رفع این مشکل از یک روش بسیار ساده تر استفاده می شود. مکانیزم BLC نور بیرونی محیط را در نظر نمی گیرد و دیافراگم را برای دیدن محیط تاریک بازتر می کند.

با این کار البته محیط پرنور کاملا اشباع می شود (به صورت کاملا سفید در می آید) اما تصویر در محیط تاریک به مراتب بهتر می شود.

با استفاده از این روش ساده بدون نیاز به افزایش بازه داینامیک، مشکل تفاوت سطح نور حل می شود.

کاربرد تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

BLC برای استفاده در شرایطی کاربرد دارد که محیط بیرونی برای شما اهمیتی نداشته باشد و فقط بخواهید محیط تاریک داخلی را تصویر برداری کنید.

در صورتی که بخواهید هر دو محیط را با کیفیت خوب داشته باشید باید از مکانیزم WDR استفاده کنید.

مشاهده  RAID در دوربین مداربسته

قابلیت BLC این امکان را به کاربر می دهد که نور پس زمینه را حذف کند، به این ترتیب اشیاء و اشخاصی که جلوی نور هستند به صورت واضح دیده می شود، اما تصویر قسمت های روشن (پر نور) را نمی توان مشاهده کرد، زیرا که بسیار پر نورتر از قبل شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید