آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

نخستین هدف در استفاده از سیستم CCTV ، ضبط تصاویر دوربین روی NVR است که با استفاده از تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته می توان تصاویر را بر روی یک SD Card ضبط نمود.

حال اگر به هر دلیلی ارتباط بین دوربین و NVR قطع شود، نتیجه چه خواهد بود؟ آیا تصاویر ضبط شده از بین خواهد رفت؟

راهکار سیستم مدار بسته برای حل این مشکل چیست؟ آیا می توان تصاویر زمان قطع ارتباط را به نوعی بازیابی نمود؟

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته چیست؟

تکنولوژی ANR مخفف واژه لاتین Automatic Network Replenishment است معنی لغوی آن ” به روز رسانی خودکار تحت شبکه ” می باشد.

در یک سیستم نظارت تصویری دوربین مدار بسته ای را در نظر بگیرید که با استفاده از کابل شبکه به سوئیچ و سپس NVR وصل است و تصاویر آن در حال ضبط روی NVR می باشد.

در نظر داشته باشید که دوربین مداربسته مورد نظر باید قابلیت نصب حافظه جانبی SD کارت بر روی خود را داشته باشد و یک SD Card روی آن نصب شده باشد.

در صورتی که به دلایل مختلف ارتباط دوربین و NVR قطع شود ، تصاویر دوربین مدار بسته روی SD Card ضبط شده و عملیات ضبط ادامه پیدا می کند.

پس از رفع مشکل قطع ارتباط دوربین و مرکز کنترل ضبط تصاویر ضبط شده روی SD کارت دوربین مجددا بر روی NVR فراخوانی شده و در محل خود با در نظر گرفتن اولویت زمانی قرار می گیرد.

برخی از مهمترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین مداربسته و NVR

  • سوئیچ شبکه دچار مشکل می شود.
  • NVR دچار مشکل می شود.
  • کابل شبکه دچار مشکل می شود.
مشاهده  عملکرد DAS دوربین مداربسته

تذکر : شرط عملکرد تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته این است که در صورت قطع ارتباط بین دوربین و NVR ، تغذیه دوربین قطع نشود و به عبارت دیگر دوربین خاموش نشود.

یک مثال برای درک بهتر موضوع آقای محمودی مسئول سیستم مدار بسته یک شرکت خصوصی است. در این سیستم از دوربین مجهز به SD Card استفاده شده است.

همچنین NVR استفاده شده در شرکت آقای محمودی از تکنولوژی ANR پشتیبانی می کنید و این قابلیت در هنگام نصب سیستم نظارت تصویری بر روی NVR ، فعال شده است.

ساعت ۱۱ شب ، آدابتور NVR سیستم دچار مشکل شده و دستگاه ضبط ( NVR ) خاموش می شود، آقای محمودی ساعت ۹ صبح به محل کار می رسد و متوجه خاموش شدن NVR می شود و به سرعت آدابتور دستگاه را تعویض و دستگاه را روشن می کند.

حال اتفاقی که رخ می دهد به این صورت است که NVR تصاویر ضبط شده از ساعت ۱۱ شب تا ۹ صبح را از روی SD Card فراخوانی کرده و بر روی H.D.D خود ضبط می کند.

بطور هم زمان NVR اقدام به ضبط تصاویر NVR از ساعت ۹ صبح به بعد روی H.D.D می کند.

ترتیب قرار گرفتن تصاویر ضبط شده روی NVR به این صورت است که ابتدا تصاویر فراخوانی شده از ساعت ۱۱ شب تا ۹ صبح قرار گرفته و در ادامه تصاویر از ساعت ۹ به بعد قرار می گیرد.

تذکر : تصاویر ضبط شده SD Card و تصاویر ضبط شده معمولی با دو رنگ مجزا از یکدیگر متمایز می باشند ولی کاربر متوجه هیچ گونه تغییر در مشاهده تصاویر ضبط شده نمی شود.

مشاهده  هاوزینگ دوربین مداربسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید