آموزش, آموزش دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ضد حشره

دوربین مداربسته ضد حشره

عنکبوت ها به طور غریزی برای شکار حشرات به دنبال منابع نور می روند و آنها را به سمت دوربین های مداربسته IR می کشاند. دوربین مداربسته ضد حشره (Anti Cobweb) که به طور دائم فرکانس های بالای صوتی تولید می کنند مانع از این کار می شود.

این فرکانس های اولتراسونیک باعث دور شدن حشرات و در نتیجه تمیز ماندن شیشه جلوی دوربین مداربسته خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی دوربین مداربسته ضد حشره خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته ضد حشره چیست؟

حس غریزی عنکبوت ها و انگیزه آنها برای شکار کردن حشرات باعث می شود که به شیشه جلوی دوربین مداربسته نزدیک شوند و جلوی لنز دوربین مداربسته تار تنیده شود.

ممکن است به نظر برسد که این تارها بسیار نازک هستند اما باعث انعکاس نور مادون قرمز به داخل دوربین مداربسته شده و یک تصویر مبهم به جای تصویر مورد نظر ما در مانیتور دیده می شود که باعث درد سرهای زیادی خواهد شد.

بنابر این برای کاخ موزه ها، مراکز میراث فرهنگی، استان های شمالی ایران، معادن، مزارع، باغ ها، رستوران ها، ویلاها، مراکز نظامی و صنعتی حساس، اماکن و مناطق متروکه و دور افتاده و غیر قابل دسترس دوربین مداربسته ضد حشره توصیه می شود.

طرز کار دوربین مداربسته ضد حشره

این دوربین های مداربسته به طور دائم فرکانس های بالای صوتی تولید می کنند و این فرکانس های اولتراسونیک باعث دور شدن حشرات و در نتیجه تمیز ماندن شیشه جلوی دوربین مداربسته خواهد شد.

یکی از کارخانه های بسیار معتبر تولید کننده این دوربین های مداربسته با تکنولوژی ANTI COBWEB شرکتی کره ای است که محصولات APEX را تولید کرده است.

مشاهده  مقایسه دوربین مداربسته با چشم انسان

این دوربین مداربسته دارای امکانات دیگری نیز می باشد، که از جمله آن می توان موارد زیر را نام برد :

  •  HD DNR تکنولوژی کاهش دهنده نویز تصویر.
  • مجهز به مکانیزم Smart IR جهت تشخیص چهره در تاریکی با برد ۵۰ متر واقعی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید