آموزش, آموزش دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ضد انفجار

دوربین مداربسته ضد انفجار

با افزایش استفاده از دوربین های مدار بسته برای حفاظت اماکن مختلف و بسیار حساس نیاز به حفظ امنیت ، سازندگان دوربین مداربسته ضد انفجار را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند.

به عنوان مثال استفاده از دوربین مدار بسته حرارتی جهت استفاده در نیروگاه ها ، تشخیص حریق و آتش سوزی در دوربین های مداربسته ، استفاده از دوربین های مدار بسته برای سکوهای پرتاب موشکی و … همه و همه از مواردی هستند که باعث می شوند یک محصول دوربین مدار بسته برای یک محیط خاص طراحی گردد.

معرفی دوربین مداربسته ضد انفجار

اخیرا هایک ویژن دوربین های مدار بسته ای را برای محیط های خطرناک و مستعد انفجار تولید کرده است که علاوه بر مقاومت در برابر حرارت و انفجار ، دارای امکانات جانبی و فناوری های روز دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز هستند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه ضد انفجار توانایی سازگاری با انواع پروتکل های شبکه را دارد و می تواند با سایر دستگاه های موجود در بازار نیز هماهنگ شود.

در طراحی بدنه این دوربین ها ، هایک ویژن از آلیاژ فولاد با تراکم بسیار بالا استفاده کرده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر انفجار و آسیب دیدگی های ناشی از آن را دارد.

این دوربین ها می توانند به راحتی در مکانهایی که خطر انفجار و حملات خرابکاری جنگی و تروریستی وجود دارد به راحتی پس از انفجار نیز به کار خود ادامه دهند و همچنان تصاویر را برای کاربر نهایی ارسال کنند.

کاربرد دوربین مداربسته ضد انفجار

  • نواحی بسیار پر حرارت و احتمال وقوع حریق و انفجار
  • مناطق دارای آلاینده های بسیار خطرناک شیمیایی ، پالایشگاه ها ، انبارهای زاغه مهمات
  • محیط های نیاز به نظارت دقیق و احتمال خطر انفجار
مشاهده  آموزش نصب فیش BNC

مشخصا در کنار این جنس محکم بدنه دوربین های ضد انفجار هایک ویژن دارای استاندارد IP68 ، عدم نفوذ رطوبت و آب می باشد.

یکی از نقاط قوت این تجهیزات استفاده از کدک h265+ می باشد که می تواند ضمن ارائه تصاویر بسیار با کیفیت تر ، حجم تصاویر ارسالی را نیز تا میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

این تکنولوژی میزان بیت های ارسالی تصویر را تا حد مناسبی کاهش داده است که می تواند باعث کم حجم تر شدن ویدئوهای ذخیره شده روی دیسک شود و در حقیقت یک الگوریتم بهبود یافته برای ارسال تصاویر با کیفیت بالاتر و با حجم کمتر می باشد.

بهره مندی از تکنولوژی Darkfighter اختصاصی هایک ویژن نیز از جمله خصوصیات جدید دوربین های ضد انفجار می باشد که این دوربین ها می توانند در میزان نور بسیار کم نیز تصاویر را به صورت رنگی ارسال کنند.

در کنار این خصوصیت بازسازی تصاویر بسیار مفید، نسل ضد انفجار هایک ویژن دارای WDR بسیار قوی هستند که بتواند در شرایط مختلف نور و تنوع شدت نور در نقاط مختلف تصاویر را به صورت واضح ارسال کند.

هایک ویژن در این محصولات امکان on board storage را نیز در نظر گرفته است و می تواند کارت حافظه تا ظرفیت ۱۲۸ گیگا بایت را پشتیبانی کند.

چنانچه در هنگام انفجار مشکل قطع شدن کابل شبکه و … رخ داد بتوان تصاویر آرشیو شده در داخل خود دوربین را مشاهده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید