آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته

تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته

تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته تکنیکی است که برای تصحیح یا بهبود رنگ سوژه SCENE به کار می رود و هدف آن این است که دوربین بتواند تصاویر و ویدئوهای طبیعی تری را ارائه دهد.

ویژگی AWB یا همان بالانس اتوماتیک رنگ سفید، به معنای این است که دوربین قادر است از ایجاد رنگ های غیر واقعی جلوگیری کند و امکان تولید رنگ های غیر صحیح را برطرف سازد.

بنابر این آن اشیایی که در ذات سفید می باشند، در تصویر حاصل از دوربین نیز سفید ارائه می شوند.

تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته

چشمان ما به خوبی رنگ سفید را تحت منابع مختلف نوری تشخیص می دهد، اما معمولاً دوربین های امنیتی در فهمیدن و درک اینکه سوژه موجود در تصویر در چه درجه رنگی از سفید می باشد، با مشکل روبرو هستند و ممکن است گاهی رنگ سفید موجود در تصویر را به رنگ آبی، سبز و یا نارنجی تعبیر کنند.

اگر دوربین یک دیوار که به عنوان مثال سفید است را ببیند، سپس تمامی رنگ های دیگر در ویدئو و یا تصاویر را بر طبق همان تنظیم کرده و ارائه خواهد داد که بسیاری از دوربین های مدار بسته دارای خطا و اشتباه در این زمینه هستند.

به خصوص اگر کل سوژه scene تحت سلطه یک رنگ باشد ( یک رنگ غالب در سوژه وجود داشته باشد) یا اگر رنگ سفید طبیعی natural white در سوژه موجود نباشد و در نتیجه امکان تولید رنگ های غلط و نادرست و ناخوشایند وجود دارد.

تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته باعث می شود که دوربین رنگ کل سوژه را نگاه کند و بهترین بالانس رنگ سفید که شایسته و مناسب باشد را محاسبه نماید.

مشاهده  کاربرد DHCP در سیستم دوربین مداربسته

تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته در مدل های پیشرفته آن وجود دارد که دارای ویژگی ردگیری اتوماتیک بالانس رنگ سفید تحت عنوان Auto-tracking White Balance هستند.

دوربین های دارای ویژگی ATW حاوی یک مرجع بالانس رنگ سفید ثابتی در داخل تنظیمات خود دوربین می باشند، بنابراین حتی اگر رنگ سفید در سوژه وجود ندارد دوربین قادر است رنگ های درست و دقیقی را ارائه دهد.

دوربین های دارای سنسور تصویری دیجیتال پیکسیم این قابلیت را دارند که تصاویر مطمئن و ثابت قدمی را حتی در شرایط نوری نا مساعد و مشکل خلق کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید