آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته

تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته

در سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری در تکنولوژی دوربین های تحت شبکه صورت گرفته است که یکی از آنها تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته می باشد.

با استفاده از این قابلیت که بیشتر در کسب و کارهای تجاری و فروشگاه ها کارایی دارد می توانید نقاط پر رفت و آمد و یا کم تردد مکان تجاری خود را مشخص نموده و بر طبق آمار به دست آمده استراتژی های مناسبی را جهت نحوه چیدمان و نوع کالای مورد نظر و نیز سایر عوامل مهم در افزایش فروش اتخاذ نمایید.

کاربرد تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته

تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته با ارائه اطلاعات واضح تری از نحوه رفت و آمد و تردد مشتریان در بازه های زمانی مختلف راه کارهای بهتری را در نحوه مدیریت یک مجموعه تجاری در اختیار کاربر گذاشته و باعث ارتقا نحوه خدمت رسانی به مشتریان فروشگاه نیز می گردد.

نقشه های گرمایی این امکان را به شما می دهند تا در اسرع وقت نقاط شلوغ، مناطق کم رفت و آمد و … را در فروشگاه خود شناسایی کنید.

تصاویر گرفته شده در زمان واقعی و همچنین در بازه های زمانی مختلف توسط دوربین های شبکه (IP) به شما کمک می کنند تا الگوهای ترافیک مشتری را ارزیابی نمایید.

نحوه عملکرد تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته

به عنوان مثال زمانی که تردد مشتریان در یک نقطه خاص از فروشگاه افزایش می یابد، نقشه های گرمایی این مناطق را با رنگ های متفاوتی ارائه می کنند که نشان دهنده نحوه توزیع مشتریان و تراکم افراد در نقاط مختلف فروشگاه است.

مشاهده  تکنولوژی AWB در دوربین مداربسته

برای مثال نقاط قرمز نشان دهنده نقاط پر تراکم است. در حالی که نقاط سبز نشان از ترافیک جمعیتی کمتری است و یا برای مثال رنگ آبی نشان دهنده نقاطی است که اغلب بازدید کننده ای ندارد.

لازم به ذکر است که این فناوری اطلاعات زمانی دقیقی را نیز در دسترس کاربر می گذارند که نشان دهنده بازه زمانی مربوط به اوج شلوغی فروشگاه، زمان های رکود و سایر اطلاعات مربوطه است.

خروجی داده های مربوط به دوربین مداربسته با تکنولوژی نقشه های گرمایی را می توان به صورت نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار کاربر گذاشت.

به این شرح که در نمودار روزانه، میزان تراکم جمعیت در هر ساعت و در نمودار هفتگی و ماهانه میزان تراکم در هر روز به صورت عددی قابل مشاهده است.

نکته قابل توجه این است که در تکنولوژی نقشه های گرمایی بر خلاف نام آن از هیچگونه اطلاعات مربوط به تغییرات گرمایی یا دما استفاده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید