آموزش, آموزش دوربین مداربسته, آموزش کامپیوتر

کاربرد DHCP در سیستم دوربین مداربسته

کاربرد DHCP در سیستم دوربین مداربسته

کاربرد DHCP در سیستم دوربین مداربسته

از سری مقالات دوربین مداربسته به بررسی کاربرد DHCP در سیستم دوربین مداربسته خواهیم پرداخت. یکی از سرویس های پرکاربرد در دوربین های مداربسته تحت شبکه DHCP می باشد، DHCP  مخفف کلمه لاتین Dynamic Host Configuration Protocol است.

کاربرد DHCP در سیستم دوربین مداربسته

همان طور که گفته شد یکی از سرویس های مهم و پر کاربرد سیستم عامل های مایکرو سافت است. این سرویس در واقع امکان تعریف آدرس IP و دیگر تنظیمات مورد نیاز دوربین یا دستگاه مدار بسته سرویس گیرنده را به طور اتوماتیک فراهم می آورد.

در صورتی که در یک پروژه دوربین مدار بسته تعداد دوربین ها و تجهیزات مدار بسته امنیتی، مدیریت آنها کار سخت و دشوار و صد البته زمان بر خواهد بود، از این رو در برخی از پروژه ها از سرویس DHCP برای این کار استفاده می کنیم.

از سوی دیگر در برخی پروژه ها علاوه بر شبکه دوربین مدار بسته، شبکه های موازی دیگری هم در حال فعالیت هستند، DHCP به مدیر شبکه امکان می دهد تا نمای تنظیمات و آدرس های مورد نیازی را که باید به یک سرویس گیرنده تعلق بگیرد به صورت متمرکز در DHCP Server انجام دهد.

پس از تنظیمات اولیه، آدرس ها به دوربین های فاقد آدرس ارسال شده و در اختیار آنها قرار می گیرد و تنظیمات مورد انتظار مدیر شبکه روی قسمت شبکه دوربین های مدار بسته قرار داده می شود.

به این ترتیب تمامی این دوربین ها به صورت اتوماتیک ip می گیرند و مسئول دوربین مداربسته می تواند در زمان کوتاهی کلیه دوربین ها را آی پی دهی نماید. در واقع DHCP یکی از انواع مدل های ست کردن آی پی روی دوربین های مدار بسته می باشد.

مشاهده  تکنولوژی Heat Map در دوربین مداربسته

از سوی دیگر در برخی پروژه های بزرگ با توجه به تعداد زیاد دوربین های مدار بسته با استفاده از DHCP به همه دوربین ها با استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده IP اختصاص داده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید