آموزش, آموزش درب اتوماتیک

پرده هوا AIR CURTAIN

پرده هوا AIR CURTAIN

پرده هوا AIR CURTAIN دستگاهی است که با نصب در بالای قسمت داخلی درب اتوماتیک ورودی و ایجاد یک هوای فشرده قابل کنترل که به صورت عمودی از بالا به سمت پایین می وزد، باعث جلوگیری از تبادل حرارت و صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ هوای تمیز داخل و جلوگیری از ورود هوای آلوده و دود و گرد و خاک از بیرون به فضاهای داخلی و جلوگیری از ورود حشرات از محل درب ورودی می شود.

پرده هوا AIR CURTAIN

پرده هوا دستگاهی است که برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر استفاده می شود. معمول ترین شکل پرده هوا یک فن رو به پایین است که بالای سردر، مثل ورودی ساختمان نصب می شود.

پرده هوا به منظور بیرون نگه داشتن هوای بیرون و جلوگیری از ورود هوای سرد یا هوای گرم بیرون و ترکیب آن با هوای گرم یا سرد داخلی ایجاد شده توسط سیستم تهویه مطبوع استفاده می شود.

از مهمترین محل های نصب پرده هوا می توان به آشیانه هواپیماها، انبارها، ورودی رستوران ها و لابی مجتمع ها و غیره اشاره نمود.

نکات مهم انتخاب انواع پرده هوا

  1. پرده های هوا علاوه بر استفاده از مکش هوای داخلی به سیستم گرمایشی یا سرمایشی نیز مجهز شوند.
  2. فن دستگاه می بایست به اندازه کافی قدرتمند باشد تا یک جت پرفشار از هوا ایجاد نماید که این جریان فشرده هوا تا زمین ادامه داشته باشد.
  3. سرعت وزش و زاویه وزش دمیده شده توسط دستگاه، در صورت انتخاب درست مانع نفوذ ۶۰ تا ۸۰ درصد آلودگی ها به محیط تهویه شونده خواهد شد.
  4. در صورتی که نیاز به جلوگیری از ورود هوای گرم یا سرد به محیط داخلی باشد، معمولاً برای پرده هوا کویل تبادل حرارت (جهت جریان آب گرم یا سرد) و همراه با امکان وزش هوای پرفشار گرم یا سرد در نظر گرفته می شود.
مشاهده  مزایای استفاده از پرده هوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید