آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی EXIR دوربین مداربسته

تکنولوژی EXIR دوربین مداربسته

تکنولوژی EXIR دوربین مداربسته امکان تصویر برداری با کیفیت عالی در مکان های با شرایط نوری کم را برای کاربران فراهم می کند. این تکنولوژی تحولی بزرگ در صنعت دوربین مدار بسته مادون قرمز ایجاد کرده است و بسیاری از نقاط ضعف این دوربین های دید در شب را برطرف کرده است.

تکنولوژی EXIR دوربین مداربسته

واژه EXIR مخفف واژه لاتین Enhanced Infrared Lighting می باشد و به معنای روشنایی مادون قرمز پیشرفته است. دوربین مدار بسته EXIR توسط کمپانی هایک ویژن به بازار ارائه شده است، این تکنولوژی در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین ها در حوزه دید در شب می باشد.

دوربین های معمولی از چراغ های ال ای دی در شب برای تصویر برداری استفاده می کنند، این LED ها به گونه ای طراحی شده اند که زاویه و میدان دید دوربین برای آنها اهمیت نداشته و تنها فضای جلوی دوربین را مورد تابش نور مادون قرمز قرار می دهند در نتیجه تصویر این دوربین ها شامل یک تصویر کم کیفیت در شب با تمرکز نور مادون قرمز در مرکز تصویر است لذا جزییات تصویر در شب پایین تر از انتظار می باشد.

اما تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته نور مادون قرمز را به صورت مساوی و یکنواخت با یک الگوی مستطیل شکل در میدان تابش خود می تاباند، در نتیجه کیفیت و جزییات تصویر دوربین مدار بسته در شب به مراتب بهتر شده و کاربر تصاویر بهتری را مشاهده می کند.

مزایای استفاده از تکنولوژی EXIR دوربین مداربسته

  • کلیه اشیاء به شکل یکنواخت نوررسانی می شوند، لذا تصویر به صورت یکنواخت روشن شده و جزییات آن قابل مشاهده می باشد.
  • نور پردازی زمینه تصویر ۳۰ درصد بهبود یافته به عبارت دیگر در این تکنولوژی نور مادون قرمز بیشتری به سمت اطراف تابیده شده و باعث روشن تر شدن زمینه تصویر و افزایش میدان دید می شود.
  • استفاده از لنز های مستطیلی شکل باعث ارسال طیف مادون قرمز به صورت یکنواخت می شود از این رو هر چقدر میدان دید دوربین بیشتر باشد اندازه این لنز مستطیلی شکل تابش نور مادون قرمز بزرگتر است.
  • دوربین مدار بسته دید در شب با قابلیت EXIR گرمای چندانی تولید نمی کند لذا حشرات به سمت آن جذب نمی شوند و محدودیت های دوربین های دید در شب معمولی را ندارد.
  • کاهش نویز تصویر در شب
  • افزایش بازدهی و رزولوشن دوربین
  • کاهش آلودگی نوری
مشاهده  اتصال دوربین آنالوگ و IP به DVR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید