نمایش 1–12 از 51 نتیجه

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب یا دستگاه کنترل تردد، یک دستگاه الکترونیکی است که نیاز مدیران برای کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان و ارزشیابی نهایی عملکرد آنان را برآورده می کند.

این دستگاه به شما این امکان را می دهد که زمان دقیق ورود و خروج پرسنل خود را ثبت کنید. شما با تعریف قوانین و ساعات کاری پرسنل در این دستگاه می توانید محاسبه دقیقی از زمان حضور، میزان اضافه کار، کسر کار، مرخصی و ماموریت پرسنل را بصورت آنلاین داشته و در طی گزارشات جامع مشاهده نمائید و بر اساس این اطلاعات، حقوق کارکنان خود را محاسبه کنید.

لازم به ذکر است که امروزه دستگاه های حضور و غیاب پیشرفته علاوه بر حضور و غیاب، می توانند کار کنترل دسترسی را نیز انجام دهند. بدین صورت که این دستگاه ها به گیت های کنترل تردد، درب ها، قفل های هوشمند و … وصل شده و ورود و خروج کارمندان را کنترل می کند.

دستگاه کنترل تردد امروزه با کمترین هزینه ها در اختیار مدیران مجموعه ها قرار گرفته و در مجموعه های مختلف نصب گردیده و باعث ایجاد نظم و انضباط شده و صرفه اقتصادی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

انواع دستگاه حضور و غیاب از نظر شناسایی

دستگاه حضور و غیاب از طریق پنج حالت زیر و یا ترکیبی از دو یا چند حالت حالت قادر به شناسایی کاربران خود هستند:

  • شناسایی از طریق کد و رمز ورود
  • شناسایی از طریق کارت (RFID-Mifare )
  • شناسایی نمونه اثر انگشت
  • شناسایی کف دست
  • شناسایی چهره

شناسایی از طریق کد، رمز ورود و کارت دارای سطح امنیت پایین می باشند. به این علت که احتمال اقدام به ثبت تردد کاذب توسط شخص دیگری به جز شخص صاحب کد یا کارت وجود دارد.

در شناسایی از طریق اثر انگشت به علت منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر شخص، دارای سطح امنیت بالاتری است. از معایب از نوع میتوان به عدم تشخیص اثر انگشت های آسیب دیده اشاره نمود.

در نمونه کف دست دستگاه قادر به شناسایی کف دست بوده و دارای سطح امنیت بسیار بالایی است. نوع تشخیص چهره قادر به شناسایی چهره ی فرد بوده و بالاترین سطح امنیت را در بین نمونه های دیگر دارد.

دستگاه حضور و غیاب از قطعات زیر تشکیل می شود :

  1. مانیتور یا صفحه نمایش
  2. ریدر ( کارت یا اثر انگشت )
  3. دوربین ( اختیاری )
  4. CPU
  5. RAM
  6. خروجی شبکه یا USB
  7. خروجی اکسس کنترل ( اختیاری )
  8. دوربین تشخیص چهره ( اختیاری )
  9. مدارهای داخلی

قابلیت های دستگاه حضور و غیاب

استفاده به عنوان کنترل تردد یا Access Control

بعضی از دستگاه های حضور و غیاب دارای یک یا چند خروجی NO و NC هستند که میتوان از طریق آن یک وسیله برقی را (مثلا باز کردن در) روشن خاموش کند.

قابلیت ارسال گزارش تردد پرسنل

در برخی از دستگاه ها با اتصال به شبکه، امکان ارسال گزارش تردد پرسنل به صورت پیامک به مدیر ارشد دستگاه وجود دارد.

قابلیت برق اضطراری

در برخی از دستگاه ها وجود باتری داخلی باعث میشود در زمان بی برقی دستگاه قابل استفاده باشد.