آموزش, آموزش ال ای دی

کنترلر تابلو روان

کنترلر تابلو روان

کنترلر تابلو روان به دو دسته کنترلر معمولی (کنترلر ماژول تک رنگ) و کنترلر طیف دار (مخصوص ماژول تمام رنگ) تقسیم می شوند.

مادربرد معمولی که قابلیت پخش متن ، لوگو و یا یک انیمیشن ساده را دارند این نوع برد کنترل LED ها را با حداکثر نور روشن می نمایند.

در این روش LED ها فقط در دو حالت کار می کنند یا خاموش هستند (off) و یا با حداکثر میزان نور خود روشن هستند (on).

کنترلر تابلو روان

کنترلر تابلو روان تک رنگ در انواع ۲ ردیف، ۳ ردیف، ۴ ردیف، ۸ ردیف و ۱۶ ردیف تولید و عرضه می گردند که از معروف ترین کارخانه های تولید کننده این بردهای کارخانه huidu است که کنترلر HD را تولید می نماید.

در زیر عکس چند نمونه از این مادربرد ها را ملاحظه می نمایید :

کنترلرهای طیف دار علاوه بر قابلیت های بالا قابلیت پخش فیلم را هم دارند، این نوع برد کنترلر اگر بر روی ماژول ال ای دی تک رنگ مورد استفاده قرار بگیرد تصاویر فیلم را به این روش پخش می کند که شدت نور ال ای دی را مثلا به ۲۵۶ بخش تقسیم می کند.

از حالت ۰ تا ۲۵۵ که در حالت ۰ ال ای دی خاموش است و در حالت ۱۲۸ شدت نور به نصف حداکثر خود می رسد و در حالت ۲۵۵ حداکثر شدت نور را دارد.

بنابراین شدت نور مرحله به مرحله قابل تغییر و کنترل است و یک تصویر و یا یک فیلم دارای قسمت های تیره و روشن است که برد کنترل قسمت های تیره را با نور کم و قسمت های روشن را با نور بیشتر پخش می نماید.

مشاهده  چلنیوم تمام رنگ

برد کنترل طیف دار در بردهای کنترل با کیفیت بالا شدت نور به بخش های کوچکتری تقسیم می شود بنابراین تصاویر کیفیت بیشتری خواهند داشت.

همین نوع برد کنترلر هنگامی که بر روی ماژول تمام رنگ مورد استفاده قرار می گیرد قابلیت پخش ۱۶ میلیون رنگ را دارد.

تصویر چند نمونه از کنترلر تمام رنگ در زیر مشاهده می شود :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید