آموزش, آموزش درب اتوماتیک

کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

در این پست قصد داریم برای شما کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت یا راهنمای استفاده از رسیور کرکره برقی هیوت را قرار دهیم.

در کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت ، آموزش کاملی از کددهی مدار فرمان ، نح.ه کپی کردن ریموت ، نحوه ی پاک کردن ریموت ها ، نحوه معکوس کردن عملکرد موتور ، تبدیل حالت تک کانال به حالت ۴ کانال و همچنین تنظیم تایم کارکرد موتور ، در مدار فرمان ۴ کانال هیوت و مدار فرمان فول کانال هیوت و مدار فرمان آنتی کرش هیوت ارائه شده است.

شما با مطالعه این راهنما می توانید به راحتی می توانید تمام رسیور های کرکره برقی توبلار هیوت را برنامه ریزی و راه اندازی کنید.

کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت – مدار فرمان ۴ کانال توبولار

مدار فرمان ۴ کانال توبولار، در این مطلب آموزش کاملی از کددهی مدار فرمان و تبدیل کانال و … ارائه شده است. قبل از هر چیزی به ویژگی های مدار فرمان ۴ کانال توبولار می پردازیم که به طور خلاصه در زیر بیان شده است.

  • قابلیت auto close و اتصال چشمی و فلشر در مدار فول کانال
  • سایز کوچک، نصب آسان، اتصال خارجی به همراه سوئیچ
  • قابلیت اتصال ۶۰ عدد ریموت

نحوه کددهی به ریموت – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا مدار فرمان را به برق متصل میکنیم تا چراغ LED روشن گردد. سپس با فشردن و نگه داشتن دکمه LEARN به مدت ۳ ثانیه، چراغ LED خاموش میشود، در این حالت جهت تنظیم کردن و کددهی به یکی از دکمه های ریموت ۱۰ ثانیه زمان دارید تا یکی از دکمه را انتخاب و فشار دهید. پس از فشردن دکمه ریموت چراغ LED شش(۶) مرتبه به صورت چشمک زن خاموش و روشن میگردد. پس از طی این مراحل ریموت کد گرفته است.

نحوه کپی کردن ریموت به ریموت – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

در حالتی که مدار فرمان قابل دسترسی نیست میتوان از ریموت مادر(دو ریموت اولی که با مدار تنظیم شده) دکمه R1,R2 و یا دکمه بالا و پائین(∧ , ∨) را به صورت همزمان فشار داد تا چراغ LED خاموش شود در این حالت باید یکی از دکمه های ریموت دوم را فشار دهید تا ریموت دوم روی مدار فرمان تنظیم شود.

نحوه پاک کردن کدهای مدار فرمان – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا دکمه LEARN را فشار میدهیم و نگه میداریم تا زمانی که چراغ LED سه بار به صورت چشمک زن روشن و خاموش گردد. در این حالت تمام کدها پاک شده است.

نحوه تبدیل یک کاناله به ۴ کاناله – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا دکمه LEARN و سوئیچ مدار فرمان را به صورت همزمان فشار میدهیم تا چراغ LED مدار فرمان سه بار به صورت چشمک زن خاموش و روشن گردد. در این حالت مدار فرمان ۴ کاناله به تک کاناله تبدیل خواهد شد. باید به این نکته توجه کرد که موتور در حالت عادی ۴ کاناله است، در صورت تمایل میتوان آن را به تک کانال تبدیل کرد.

نحوه معکوس کردن عملکرد موتور – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

درحالت عادی باید موتورهایتوبولار در سمت راست شفت قرار گیرند، چنانچه موتور توبولار در سمت چپ نصب شده بود در این حالت باید بعد از نصب مدار فرمان بر روی موتور دکمه سوئیچ مدار فرمان را فشار دهیم و نگه داریم تا زمانی که LED چشمک بزند در این حالت عملکرد موتور معکوس خواهد شد.

نحوه اضافه کردن آنتن بر روی مدار فرمان – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

مدار به صورت پیش فرض یک آنتن داخلی دارد در صورت تمایل به وجود آنتن دیگر ابتدا باید درپوش مدار را باز کرد و بر روی جامپر آنتن موردنظر را به پورت دوم متصل نمود.

  • سیم بندی رسیور کرکره برقی
  • سیم یک و دو به ترتیب فاز و نول ورودی می باشند
  • سیم شماره سه سیم ارت است
  • سیم شماره چهار و شش به ترتیب سیم های رفت و برگشت موتور می باشد
  • سیم پنج سیم مشترک یا نول موتور می باشد.

تنظیم زمان بالا و پایین آمدن – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

تنظیم زمان بالا رفتن : همزمان دکمه بالا و استپ بر روی ریموت را سه ثانیه نگه داشته بعد از خاموش شدن چراغ LED روی مدار فرمان با هر بار فشار دادن دکمه لرن روی مدار فرمان یک ثانیه زمان به زمان کارکرد مدار که شروع آن از ۱۵ ثانیه است اضافه می شود . بعد از ست کردن زمان با زدن دکمه بالا و استپ بر روی ریموت چراغ LEDفلاش می زند و تغییرات ثبت می شود.

تنظیم زمان پایین آمدن : همزمان دکمه پایین و استپ بر روی ریموت را سه ثانیه نگه داشته بعد از خاموش شدن چراغ LED روی مدار فرمان با هر بار فشار دادن دکمه لرن روی مدار فرمان یک ثانیه زمان به زمان کارکرد مدار که شروع آن از ۱۵ ثانیه است اضافه می شود . بعد از ست کردن زمان با زدن دکمه پایین و استپ بر روی ریموت چراغ LEDفلاش می زند و تغییرات ثبت می شود.

 

کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت – مدار فرمان Full Channel توبولار

ویژگی های مدار فرمان فول کانال Full Channel توبولار

  • قابلیت auto close و اتصال چشمی و فلشر در مدار فول کانال
  • سایز کوچک، نصب آسان، اتصال خارجی به همراه سوئیچ
  • قابلیت اتصال ۶۰ عدد ریموت

نحوه کددهی به ریموت – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا مدار فرمان فول کانال Full Channel توبولار هیوت را به برق متصل میکنیم تا چراغ LED روشن گردد. سپس با فشردن و نگه داشتن دکمه LEARN به مدت سه ثانیه چراغ LED خاموش میشود، در این حالت به مدت ده ثانیه زمان برای تنظیم و کددهی به یکی از دکمه های ریموت زمان دارید پس یکی از دکمه های ریموت را انتخاب میکنیم و فشار میدهیم. پس از فشردن دکمه ریموت چراغ LED شش مرتبه به صورت چشمک زن خاموش و روشن میگردد پس از انجام این مراحل ریموت ما کد گرفته است.

نحوه پاک کردن کدهای مدار فرمان – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا دکمه LEARN را فشار میدهیم و نگه میداریم تا زمانی که چراغ LED سه بار به صورت چشمک زن روشن و خاموش گردد. در این حالت تمام کدها پاک شده است.

نحوه معکوس کردن عملکرد موتور – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

در حالت عادی باید موتورهای توبولار در سمت راست شفت قرار گیرند، چنانچه موتور توبولار در سمت چپ نصب شده بود در این حالت باید بعد از نصب مدار فرمان بر روی موتور دکمه سوئیچ مدار فرمان را فشار دهیم و نگه داریم تا زمانی که LED چشمک بزند در این حالت عملکرد موتور معکوس خواهد شد.

دیپ سوئیچ ۴ تایی در مدار فرمان

  • دیپ سوئیچ شماره یک مربوط به چشمی واقع در پایین درب می باشد.
  • دیپ سوئیچ شماره دو مربوط به تک کانال و جهار کانال کردن می باشد.
  • دیپ سوئیچ شماره سه مربوط به Auto Close می باشد.
  • دیپ سوئیچ شماره چهار مربوط به RUN Time یا زمان کارکرد مفید می باشد.

حالت Auto Close:

در این حالت هنگامی که فراموش شود که توسط ریموت درب بسته شود مدار فرمان پس از گذشت ۹۰ ثانیه به صورت اتوماتیک دستور بسته شدن درب را میدهد.

حالت Run Time

این حالت مربوط به زمان کارکرد مدار فرمان می باشد. با این سیستم فقط زمانی مدار فرمان برق مصرف میکند که عملیات باز و بسته کردن انجام شود در مابقی زمان ها مدار فرمان به صورت استندبای Standby خواهد بود. فواید این عملکرد صرفه جویی در مصرف برق و طولانی تر شدن عمر دستگاه خواهد بود.

کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت – مدار فرمان آنتی کرش توبولار

مدار فرمان آنتی کرش توبولار ، در این مطلب آموزش کاملی از کددهی مدار فرمان و تبدیل کانال و … ارائه شده است. قبل از هر چیزی به ویژگی های مدار فرمان آنتی کرش توبولار می پردازیم که به طور خلاصه در زیر بیان شده است.

  • قابلیت auto close و اتصال چشمی و فلشر در مدار فول کانال
  • سایز کوچک، نصب آسان، اتصال خارجی به همراه سوئیچ
  • قابلیت اتصال ۶۰ عدد ریموت

 آموزش نحوه کددهی به ریموت – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا مدار فرمان را به برق متصل میکنیم تا چراغ LED روشن گردد. سپس با فشردن و نگه داشتن دکمه LEARN به مدت سه ثانیه چراغ LED خاموش می شود، در این حالت به مدت ۱۰ ثانیه زمتن دارید تا جهت تنطیم و کددهی به یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید. پس از فشردن دکمه ریموت چراغ LED شش بار به صورت چشمک زن خاموش و روشن میگردد. در این حالت ریموت کد گرفته است.

 پاک کردن کدهای مدار فرمان – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا دکمه LEARN را فشار میدهیم و نگه میداریم تا زمانی که چراغ LED سه بار به صورت چشمک زن روشن و خاموش گردد. در این حالت تمام کدها پاک شده است.

نحوه تبدیل ۴ کاناله به تک کاناله – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

ابتدا دکه LEARN و سوئیچ مدار فرمان را به صورت همزمان فشار میدهیم تا چراغ LED مدارفرمان سه مرتبه به صورت چشمک زن خاموش و روشن شود در این حالت مدارفرمان ۴ کاناله به تک کاناله تبدیل خواهد شد. باید توجه کرد که موتور در حالت عادی ۴ کاناله است، در صورت تمایل میتوان آن را به تک کانال تبدیل کرد.

دیپ سوئیچ – کاتالوگ رسیور کرکره برقی هیوت

کاربرد دیپ سوئیچ شماره یک  هنگامی که درب در موقع پایین آمدن به مانع برخورد کند به صورت اتوماتیک وار به بالا کشیده شود.

دیپ سوئیچ شماره دو برای این است که در صورتی که موتور توبولار به جای نصب در سمت راست، در شمت چپ نصب شده باشد با روشن کردن این سوئیچ اتوماتیک وار عملکرد تغییر خواهد کرد. در غیر این صورت درب پس از برخورد با مانع در همان جا می ایستد.

نکته: در صورتی که درب یا پنجره بدون برخورد با مانع متوقف شود و یا به سمت بالا حرکت کند لطفا سطح مقاومت بین کرکره و موتور را بررسی کنید. قطعا اصطحکاک بین ریل و کرکره باعث توقف موتور شده است.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود می توانید با پرداخت مبلغی ناچیز از طریق این لینک به پایداری ما کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید