آموزش, آموزش درب اتوماتیک

کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

در این مقاله از سری آموزش های درب اتوماتیک قصد داریم برای شما کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO را توضیح دهیم.

شما با مطالعه این دستور العمل می توانید به راحتی مدار فرمان PROTECO را پروگرام و برنامه ریزی نمایید.

شما می توانید از طریق این لینک راهنمای نصب جک پروتکو PROTECO را مطالعه کنید.

کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

مشخصات مرکز کنترل – کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

چند کاره Q60A قابل نصب بر روی درب های کشویی، دو لنگه و تک لنگه می باشد و می توان توسط چهار دکمه A ، B ، C و D مدت، قدرت و نحوه عملکرد جک ها را بنابر نیاز برنامه ریزی نمود.

دو دکمه A و B به ترتیب جهت رفتن به منوها و زیر منوها استفاده می شود و دو دکمه C و D بترتیب جهت زیاد کردن و کم کردن یا جهت تایید و منتفی کردن موضوعات مختلف منوها به کار می روند.

این مرکز دارای دو نمایشگر Seg – ۷ می باشد که پیام های خطا، مقادیر متغیرها و خود متغیرهای منوها را نشان می دهند که بعداً در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

تعریف منوها ، متغیرها و نحوه تغییر مقادیر متغیرها و نحوه عملکرد هر کدام – کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

دکمه A : دکمه تعویض کلی منوها ، که با هر بار فشار دادن دکمه چهار زیر گزینه داخلی نمایش داده می شود.

  1. ـ ـ
  2. PA
  3. rA
  4. dE
  5. AS

تعریف منو و زیر منوها – کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

۱- منوی ـ ـ

حالت کارکرد معمولی و بدون عیب و نقص مرکز را نشان می دهد و در ایـن حالت، مرکـز، آمـاده دریافت فرمان می باشد.

اگر در منوهای دیگری هم باشید و تا مدتی طولانی دست به هیچ دکمه ای نزنید، دستگاه به طور اتوماتیک روی این گزینه باز خواهد گشت.

مشاهده  راهنمای تعمیرات جک پروتکو PROTECO

۲- منوی PA

منوی اصلی تغییر متغیرها دارای ۲۲ زیر منو می باشد (جهت رفتن به زیر منو پس از فشردن دکمه A و رسیدن به منوی PA ، دکمه B را فشار دهید).

با هر بار فشردن دکمه B نام یکی از ۲۲ زیر منو و بلافاصله پس از ۱ ثانیه مقدار آن نمایش داده شده و نمایشگر تا مدتی روی مقدار آن ثابت می ماند که در این مدت کاربر می تواند توسط دکمه C جهت افزایش مقـدار یـا تاییـد SI و از دکمه D جهت کاهش مقدار یا منتفی کردن موضوع no استفاده کند.

 

۳- منوی rA

جهت تنظیم و شناسایی هر یک از کلیدهای ریموت به مرکز می باشد. ریموت های پروتکو دارای سه دکمه هستند که هر کدام می توانند به دلخواه جهت هر یک از سه کار « دولنگه ای » ، « تک لنگه ای ( پیاده رو » ) و « STOP « استفاده گردند.

این ریموت ها باید در ابتدا به مرکز شناسانده شـوند. ایـن کار با استفاده از دکمه های مرکز انجام می گیرد. برای این عمل از منوی rA و زیر منوهای آن استفاده می کنیم.

۴- منوی dE

برای انتخاب هر یک از مقادیر کارخانه ای فوق برای بارگذاری در حافظه روی آن گزینه رفته و کلید C را تا زمان به گوش رسیدن صدای دو تقه رله ها که پایان موفقیت آمیز بارگذاری را تایید می کند، فشرده نگه دارید.

مثلاً برای جک های بازویی باید زیر گزینه P r را انتخاب کنید.

۵- منوی AS

این منو جهت برنامه ریزی جک یا جک ها به صورت بخش بخش و با نگاه کردن به نحوه کارکرد آنها به کار می رود و به ترتیب زیر است :

مشاهده  راهنمای تعمیرات جک پروتکو PROTECO

برای برنامه ریزی درب های یک موتوره – کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

  • دکمه A را چند بار بزنید تا AS را نشان دهد.
  • دکمه B را چند بار بزنید تا ۱n را نشان دهد.
  • یک پالس Start بدهید. موتور شروع به کار کرده و نمایشگر n1 را نشان می دهند.
  • وقتی که موتور ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس Start دوم را بدهید. سرعت موتور به صورت کاهش یافته در آمده و نمایشگرها r1 را نشان می دهند.
  • با دادن پالس سوم موتور متوقف می شود. در این لحظه تایمر داخلی شروع به محاسبه اختلاف زمانی باز و بسته شدن اتوماتیک می کند و نمایشگرها tp را نشان می دهند و سپس شروع به شمارش ثانیه ها می کنند.
  • پالس پنجم را هر زمان که بدهید محاسبه این زمان متوقف شده و موتور شروع به بستن درب می نماید.
  • هنگامیکه سیکل بستن درب بطور اتوماتیک تکمیل شد، دیگر احتیاجی به پالس Start بعدی نیست و مرکز به طور اتوماتیک در جای اولیه شروع حرکت، متوقف می شود و تمامی زمانهایی کـه شـما بـا پالس های مختلف به آن داده اید، در حافظه خود ذخیره کرده و به حالت عادی کارکرد مرکز می رود.

برای برنامه ریزی درب های دو موتوره – کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

  • دکمه A را چند بار بزنید تا AS را نشان دهد.
  • دکمه B را چند بار بزنید تا ۲n را نشان دهد.
  • یک پالس Start بدهید. موتور یک شروع به کار کرده و نمایشگرها n1 را نشان می دهند.
  • صبر کنید تا موتور یک حدود ۹۰ درصد راه خود را طی کند، سپس پالس Start دوم را بدهید و سرعت موتور یک به صورت کاهش یافته در آمده و نمایشگرها r1 را نشان می دهند.
  • وقتی باز شدن درب مربوطبه موتور یک تکمیل شد، پالس سوم باعث توقف موتور یک و بلافاصله شروع به کار موتور دو می شود. در این حالت نمایشگرها، n2 را نمایش می دهند.
  • بعد از طی ۹۰ درصد از مسیر موتور دوم ، پـالس چهارم سـرعت آن را کـاهش داده و نمایـشگرها r2 را نمایش می دهند.
  • پالس پنجم باعث توقف کامل موتور دوم و شروع به محاسبه اختلاف زمانی باز و بسته شدن اتوماتیک دو لنگه توسط تایمر داخلی می شود و نمایشگرها tp را نشان می دهند و سپس شـروع به شمارش ثانیـه ها می کنند.
  • پالس آخر را هر زمان که بدهید محاسبه این زمان متوقف شده و موتورها یکی پـس از دیگری به طور اتوماتیک شروع به بستن درب کرده و در جای اولیه شروع حرکت متوقف می شوند و تمامی زمانهایی کـه شما با پالس های مختلف به آن داده اید، در حافظه خود ذخیره کرده و به حالت عادی کارکرد مرکز می رود.
مشاهده  راهنمای تعمیرات جک پروتکو PROTECO

پیام های معمولی یا خطای مرکز – کاتالوگ برد جک پروتکو PROTECO

مرکز کنترل Q60A دارای این قابلیت می باشد که پیام هایی را جهت اطلاع کاربر اعلام مـی کنـد، یـا در صورت بروز مشکل یا خطایی در کل سیستم یا سیم بندی آن، قبل از شروع به کار، آنها را تست کرده و کاربر را از وجود خطا مطلع می نماید.

پیام های متداول سیستم از قرار زیر است :

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود می توانید با پرداخت مبلغی ناچیز از طریق این لینک به پایداری ما کمک کنید و ما را دلگرم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید