آموزش, آموزش کامپیوتر, سایت

نکات قبل از طراحی سایت

نکات قبل از طراحی سایت

اگر قصد طراحی سایت را دارید حتما باید نکات قبل از طراحی سایت را بدانید و رعایت کنید تا بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا این نکات مهم را با هم بررسی کنیم.

شما به عنوان فردی که قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید، باید اطلاعات کافی در زمینه فرآیند طراحی سایت داشته باشید. این امر به شما کمک خواهد نمود تا با علم و اطمینان بیشتری بهترین سایت را بر اساس آنچه که نیاز دارید طراحی کنید.

تعیین اهداف پیش از طراحی سایت

با در ذهن داشتن چه اهدافی اقدام به طراحی سایت نموده اید و یا بعبارتی با طراحی وب سایت خود درصدد برآورد چه انتظار و سودآوری می باشید. اینها مواردی است که پیش و قبل از طراحی سایت می بایست به آن فکر شود. افراد می توانند متناسب با حرفه و تخصص خود و با تعیین اهداف تجاری، بازرگانی، صنعتی،شخصی،شرکتی وغیره تصمیم به طراحی سایت نمایند و تحت این شرایط طراحی سایت خود را در راستای اهداف خود طرح ریزی نمایند به نوعی که منوها، بخش ها و صفحات مختلف از طراحی سایت خود را بدین راستا ایجاد نمایند.

یک سوال مهمی که قبل از شروع هر کاری باید به آن جواب داد این است که هدف از شروع این کار چیست؟ هنگامی که شما می خواهید یک وب سایت را راه اندازی کنید باید از خود بپرسید “هدف از طراحی وب سایت چیست؟” 

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و محصولی برای فروش دارید، هدف شما فروش محصول تان است. اما اگر شما یک شرکت خدماتی هستید، شاید هدف شما از طراحی سایت، اطلاع رسانی از خدمات و سرویس های تان است و هزاران مثال دیگر.

این یک شروع خوب است. اما استفاده از افکار خاص تر و ویژه تر، در طراحی یک وب سایت مناسب تر به شما کمک خواهد کرد.

اگر شما می خواهید از طریق وب سایت اقدام به فروش نمایید باید به پرسش های زیر جواب دهید

  • چگونه باید محصولات خود را به فروش برسانید؟ 
  • چرا مردم باید از شما بیشتر از رقبایتان خرید کنند؟ 
  • برای اطمینان از فروش محصولات و رقابت با سایر فروشنده ها، وب سایت چه کاری باید انجام دهد؟

بنابراین برای فروش بیشتر محصولات، نکات زیر را در اولویت قرار دهید.

برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید
متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما
ترویج پیشنهاد های ویژه
تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم
تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت
اگر شما وب سایتی با اهدافی که در بالا گفته شد طراحی کنید، قطعا به اهداف خود خواهید رسید. البته ارزیابی شرکت طراح وب سایت شما نیز در این زمینه موثر است.
اگر در اواسط راه ی که برای هدف تان می روید، متوجه شدید که مسیر خود را اشتباه رفته اید چه خواهید کرد؟
شما باید قبل از شروع هر کاری اهداف خود را ارزیابی کنید، ولی این خیلی طبیعی است که در اواسط راه تغییراتی داشته باشید پس طراحی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که بتوان در آینده مواردی را به آن اضافه و کم نمود و این اطمینان را از شرکت طراح سایت خود داشته باشید

مخاطبان وب سایت شما چه کسانی خواهند بود؟

دومین گام برای وب سایت شما این است که شناخت کامل از مخاطبان خود داشته باشید. زمانی که شما مخاطبان را بشناسید به راحتی می توانید برای گروه های سنی آنها برنامه ریزی کنید. به طوری که تبلیغات شما هم هدفمند خواهد شد. به عبارتی دیگر بازار هدف را شناسایی و مشتریان خود را هدف می گیرید.

نشان تجاری دارید؟

یکی دیگر از فاکتور های مهم که باید به خاطر داشته باشید. نشان تجاری یا همان لوگوی شما است. داشتن نام تجاری به شما خیلی کمک می کند تا بتوانید در ذهن مخاطبان تاثیر مثبتی داشته باشید. علاوه بر این با نام تجاری خود می توانید تبلیغات کنید. اگر در طراحی سایت ، شما نام تجاری یا لوگویی ندارید می توانید به یک طراح خبره سفارش دهید تا یک نشان تجاری برای وب سایت شما طراحی کند.

هنگامی که نام تجاری شما به یک برند تبدیل شود کاربران به وب سایت شما اطمینان بیشتری خواهند کرد. در واقع به راحتی می توانیم بگوییم که کاربران به یک برند راحت تر اعتماد می کنند.

چقدر می خواهید بودجه کنید؟

طراحی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای بسپارید. شاید بتوان گفت هزینه ای که برای وب سایت خود می کنید می تواند در موفقیت شما نقشی داشته باشد. البته این بودجه باید معقول باشد و افراد سودجو بسیاری هستند که شما را گمراه می کنند. پس اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

چه مطالبی را در وب سایت قرار دهید؟

یکی از قدم های پیروزی در وب سایت شما این است که محتوای مفید و خوب در وب سایت قرار دهید. این مطالب را باید به قدر مفید باشد که مخاطب را جذب کند. در واقع زمانی که مخاطب دنبال متن خاصی است در موتور های جستجوگر سرچ می کند و مطلب وب سایت شما یکی از پیشنهادها موتور جستجوگر خواهد بود. پس محتوا را قدرتمند تولید کنید تا مخاطبان زمان طولانی در وب سایت شما باشد. اگر مطالب شما کاربران را جذب کند یکی از انتخاب های آنها در آینده خواهید بود.

کلمات کلیدی طراحی سایت

اگرچه اغلب افراد به کلمات کلیدی قبل از طراحی سایت توجهی ندارند اما می بایست بیان نمود که تعیین کلمات کلیدی در واقع بیانگر بخش ها و منوهای قابل درج در صفحه طراحی سایت شما خواهد بود. این فکر که تصمیم دارید چه منوهایی را در صفحات جایدهی نمایید تنها زمانی کارآمد خواهد بود که آنها را مطابق کلمات کلیدی طراحی وب سایت خود مرتب نمایید.به عبارتی دیگر شما به مبحث سئو سایت همزمان با طراحی سایت و یا پیش از اقدام به طراحی سایت توجه نموده اید.

 

دیدگاهتان را بنویسید