آموزش, تجهیزات فروشگاهی

فیش پرینتر حرارتی

فیش پرینتر حرارتی چیست و چگونه کار می کند؟

در این مقاله از سری آموزش های تجهیزات فروشگاهی قصد داریم در مورد فیش پرینتر حرارتی و چگونگی عملکرد آن با شما صحبت کنیم.

فیش پرینتر یا چاپگر حرارتی ، چاپگری است که با ایجاد حرارت یا گرما روی کاغذ های مخصوص متن مورد نظر را چاپ می کند.

فیش پرینتر حرارتی

این نوع چاپگر ها برخلاف سایر چاپگر ها نیازی به جوهر یا شارژ کارتیج ندارند و مناسب مراکزی همچون درمانگاه، مطب، رستوران، فست فود، تاکسی تلفنی و پیک موتوری و … می باشد.

تنها هزینه ای که هنگام استفاده از این نوع پرینتر ها باید در نظر گرفت، هزینه رول کاغذ مخصوص مربوط می باشد که آن هم با صرف هزینه ای نسبتا” مناسب امکان پذیر است.

در فیش پرینتر های حرارتی مکانیزم جدیدی معرفی شده که جهت چاپ در این نوع چاپگر ها نیازی به جوهر نیست، در واقع هد دستگاه توسط ایجاد حرارت بر روی کاغذ می نویسد.

البته باید توجه داشت که کاغذ از نوع خاص می باشد و در واقع در این مکانیزم نیاز به کاغذی داریم که در مقابل حرارت حساس بوده و واکنش نشان دهد. به این نوع کاغذ ها رول حرارتی می گویند.

پرینترهای حرارتی صدور فیش در دو نوع تک رنگ (سیاه و سفید) و ۲رنگ در بازار موجود است که کارایی نوع ۲ رنگ آن به علت عدم وجود کاغذ دو رنگ در بازار ایران مانند پرینتر های تک رنگ است.

پورت های اتصال به کامپیوتر در فیش پرینتر حرارتی

اکثر پرینترهای حرارتی صدور فیش با پورت های زیر در بازار موجود است که هنگاه خرید باید نوع پورت را انتخاب کنید.

مشاهده  صندوق فروشگاهی POS System

البته امکان تعویض پورت بعد از خرید هم وجود دارد :

  1. پورت موازی (Parallel) : این پورت یک پورت استاندارد جهت اتصال پرینتر میباشد و از مزایای آن عدم نیاز به نصب درایور و سرعت بالای آن می باشد.
  2. پورت سریال (COM) : از این پورت معمولا برای مسافت های بیشتر از ۱۵ متر استفاده میشود. سرعت این پورت هنگام پرینت نسبت به پورت های دیگر پایین تر است.
  3. پورت USB : مزیت این پورت وجود آن بر روی تمامی لپ تاپ ها می باشد. از این پورت معمولا در صورت عدم وجود پورت پارارل استفاده می شود. اشکال این پورت نیاز به نصب مجدد درایور پرینتر در صورت قطع و وصل کردن سیم و همچنین برد کم آن می باشد.
  4. پورت شبکه (Ethernet) : از این پورت معمولا در محل هایی که تعداد کامپیوترها یا پرینترها زیاد است و یا فاصله پرینتر تا کامپیوتر بیشتر از ۴۰ متر است استفاده می شود. قیمت این پورت از سایر پورت ها بالاتر می باشد.

مزایای فیش پرینتر حرارتی

  1. عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ : این پرینتر ها نیازی به شارژ ندارند و سال ها بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی کار می کنند.
  2. سرعت بالا در چاپ : سرعت صدور فیش یکی از عوامل مهم در جلب رضایت مشتری و بالا بردن راندمان کاری می باشد که این پرینترها با سرعت بسیا بالای خود به شما در رسیدن به این مهم کمک می کنند.
  3. هزینه پایین چاپ : پرینترهای فیش زن حرارتی نیاز به جوهر ندارند و در ضمن کاغذ مصرفی این پرینترها (رول حرارتی) بسیار ارزان می باشد. در صورت استفاره از این پرینترها هزینه نهایی هر قبض یا پرینت ۱۵ سانتی تقریبا ۱ تومان می باشد!
  4. کار در سکوت : هنگام کار چاپگر حرارتی صداهای ایجاد شده توسط چاپگرهای سوزنی و لیزری را نمی شنویم و از این حیث با آرامش محیط کار مواجه شویم.
  5. بر طرف نمودن مشکل کمبود جا : این پرینتر نسبت به انواع لیزری و سوزنی بسیار حجم کمتری از فضا را اشغال کرده ، لذا مشکل اشغال فضای میز کار را تا حدودی مرتفع می نماید.
  6. کاهش هزینه های جانبی : شاید برای خرید این پرینتر ها مبلغی بیش از پرینتر های دیگر هزینه کنید، ولی با توجه به کاهش هزینه های جانبی (کاغذ ارزان، عدم نیاز به شارژ جوهر و عدم نیاز به سرویس) بعد از چند ماه با توجه به صرفه جویی انجام شده هزینه خرید پرینتر به شما باز می گردد.
مشاهده  مزیت های صندوق فروشگاهی

 

انواع چاپگر حرارتی

فیش پرینتر حرارتی تک پُرت

فیش پرینتر حرارتی فول پُرت

فیش پرینتر خوب از نظر مشتریان

عمده مشتریان به هنگام تماس با شرکت، به دنبال “فیش پرینتر خوب” برای نرم افزار و تجهیزات فروشگاهی خود هستند.

وقتی با آنها گفتگو میکنم متوجه می شویم هدف از خرید  “فیش پرینتر خوب”، پرینتری است که علاوه بر کاهش هزینه و سرعت چاپ و ارائه قبض به مشتری، از کیفیت بالایی برخوردار باشد و کمتر نیاز به درگیری های بعدی جهت نگهداری داشته باشند.

این درگیری ها حتی شامل نحوه تعویض کاغذ توسط منشی و نحوه ارتباط با رایانه هم می باشد. از طرفی ترافیک بالای کاری و تعداد زیاد قبض صادره از نرم افزار منجر به این می شود که سراغ دستگاهی بروند که مزایای بهتری برای چاپ و قطع کاغذ (کاتر) داشته باشد.

این شرکت با بررسی دقیق انواع این پرینتر ها و آزمایش در مراکز پر ترافیکی همچون کلینیک ها، رستوران ها و … که از محصولات نرم افزاری ما استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید