آموزش, آموزش دزدگیر

عوامل انتخاب محل چشمی دزدگیر

عوامل انتخاب محل چشمی دزدگیر

از سری مقالات سیستم اعلام سرقت در اینجا به بررسی عوامل انتخاب محل چشمی دزدگیر خواهیم پرداخت. می دانیم سنسورهای تشخیص حرکت یا همان چشمی دزدگیر، یکی از بهترین سنسورها برای محافظت از منزل یا محل کار هستند.

اما وجود آنها به تنهایی کافی نیست، بلکه برای اینکه عملا در پیشگیری از سرقت موثر باشند، باید در محل مناسب و با رعایت نکاتی نصب شوند. باید توجه داشته باشید که اگر این حسگرها در محل مناسب نصب نشوند دقت آنها کاهش خواهد یافت.

عوامل انتخاب محل چشمی دزدگیر

بعضی از سنسورها می‌توانند چیزی حدود ۱۲ تا ۲۴ متر را پوشش دهند، بنابر این بهتر است آنها را در مکان‌ هایی قرار دهید که یک نمای بدون مانع از مکان را داشته باشند.

مکان هایی که نباید سنسور حرکت را در آنجا قرار داد عبارتند از :

  • مستقیما رو به روی پنجره
  • در معرض حرارت
  • مستقیما مقابل درب‌ ها

دلایل نامناسب نبودن نصب چشمی دزدگیر رو به روی پنجره

  • اگر یک سنسور حرکت حرارتی مستقیما در معرض نور خورشید قرار بگیرد، ممکن است دچار تشخیص اشتباه شود. مثلا در یک روز گرم یا زمانی که یک ابر مانع عبور نور خورشید شود.
  • سنسورهای حرکتی زمانی که سارق به موازات آنها حرکت کند نسبت به حالتی که مستقیم به سمت سنسور در حال حرکت باشد عملکرد بهتری دارند.

 دلایل نامناسب نبودن نصب چشمی دزدگیر در معرض حرارت

مشابه حالتی که سنسور در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرد اگر در معرض تابش گرما نیز قرار بگیرد ممکن است دچار خطا شود. زیرا تغییر حرارت مادون قرمز می‌تواند سبب تحریک شدن سنسور شود.

مشاهده  کاتالوگ نصب دزدگیر gmk890

دلایل نامناسب نبودن نصب چشمی دزدگیر مقابل درب ها

سنسورهای حرکت، به ویژه سنسورهای مادون قرمز، با تغییرات دما یا روشنایی اتاق کار می‌کنند و به چشم‌ انداز گسترده‌ ای نیاز دارند تا به درستی عمل کنند.

عمل مستقیم در مقابل یک سنسور حرکت، تغییرات جزئی در مادون قرمز را در طول زمان نشان می‌دهد. بنابر این بهتر است حسگر خود را جای دیگری قرار دهید.

مکان‌ های نصب چشمی دزدگیر در مکان هایی با بیشترین بازدهی

گاهی اوقات هنگام تعیین مکان نصب چشمی دزدگیر، برای مهار یک مانع در مقابل سنسور، نیاز به کمی خلاقیت دارید.

از گوشه‌ها استفاده کنید :

قرار دادن حسگر حرکت در گوشه‌ای از اتاق شما ضمن توجه به ورودی اتاق، یکی از موثرترین مکان‌ها است. چنین سنسوری پوشش بیشتری را فراهم می‌کند و می‌تواند محدوده اطراف خود را بدون انسداد مشاهده کند و همچنین تغییرات را به خوبی تشخیص دهد. ضمنا اگر شما سنسور را در گوشه‌ای از یک اتاق قرار دهید، یک مهاجم احتمالا کمتر متوجه وجود آن خواهد شد.

روی سقف :

هنگامی که یک سارق وارد مکانی می‌شود، اولین چیزی که به دنبال آن است، آشکار ساز حرکت و سیستم زنگ خطر است. آنها احتمالا فرض می‌کنند که شما این تجهیزات را در امتداد دیوار قرار داده‌ اید، بنابر این با قرار دادن آن در سقف، غافلگیر خواهند شد.

این سنسورها در هر زاویه ای کار می‌کنند، بنابراین حسگرها را روی سقف و در نزدیکی درب جلو و عقب قرار دهید.

در پاسیو :

اگر پاسیو دارید می‌توانید سنسوری را برای محافظت از رطوبت با سلفون کاور کنید و سپس بر روی در و پنجره‌ های عمودی پاسیو قرار دهید. به این ترتیب اگر فردی مقابله پاسیو حرکت کند مطلع خواهید شد.

مشاهده  عیب یابی دزدگیر اماکن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید