آموزش, تجهیزات فروشگاهی

صندوق فروشگاهی POS System

صندوق فروشگاهی POS System

صندوق های فروشگاهی امروزه از ملزومات بیشتر کسب و کار‌ها به شمار می‌روند، که ما در این مقاله آموزشی تجهیزات فروشگاهی در مورد صندوق فروشگاهی POS System توضیح خواهیم داد.

شما می توانید برای خرید صندوق فروشگاهی APEXA G از طریق لینک زیر اقدام کنید.

صندوق فروشگاهی POS System

صندوق فروشگاهی POS System اغلب به بارکدخوان، ترازو، فیش پرینتر، لیبل پرینتر و تجهیزات جانبی دیگر متصل می شود.

همان طور که می دانید استفاده از سامانه ها یا تجهیزات مکانیزه فروش شیوه ای ایده آل و مقرون به صرفه برای هر فروشگاهی است.

با این روش اطلاعات حساب و فروش فروشگاه با دقت، به سرعت، با کمترین هزینه و بدون اتلاف وقت خریدار و فروشنده ثبت و بدون نگرانی نگهداری می شود.

همچنین این اطلاعات به طور منظم و سازماندهی شده نگهداری و برای ارائه به ادارات، بانک ها و دستگاه های اقتصادی و نظارتی آماده خواهند بود.

چرا صندوق فروشگاهی ؟

طول عمر :

یک صندوق فروشگاهی POS System چند برابر رایانه شخصی (PC) خواهد بود.

با توجه به نوع طراحی سخت‌افزار دستگاه های پوز طول عمر متوسط این دستگاه ها (حتی در فروشگاه های زنجیره‌ای بزرگ) به حدود ۱۰ سال می‌رسد، حال اینکه یک رایانه شخصی در شرایط استفاده عادی طول عمری در حدود ۳ سال خواهد داشت.

مقاومت در برابر عوامل محیطی :

دستگاه های پوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر گرد و غبار و نیز سرما و گرما مقاوم باشند. عدم استفاده از فن ( Fanless بودن ) صندوق فروشگاهی یکی از مزایای عمده آنها در مقابل رایانه‌های شخصی می باشد.

مشاهده  مزیت های صندوق فروشگاهی

این موضوع باعث می شود گرد و غبار محیطی (که باعث از کارافتادن فن رایانه‌های شخصی می‌شود) بر عملکرد صندوق فروشگاهی تاثیری نداشته باشد.

در برخی مدل ها از صندوق مکانیزه فروشگاهی به صورت ضد آب طراحی شده است که مخصوص مکان هایی با درجه رطوبت بالا و خطر پذیر بودن از نظر ریزش آب بر روی دستگاه می باشد.

هزینه‌ پایین‌ تر :

با توجه به قیمت بالاتر صندوق های فروشگاهی نسبت به یک رایانه معمولی ممکن است در ابتدا فکر کنید که برای تهیه یک صندوق هزینه بیشتری می پردازید.

اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که یک رایانه معمولی برای استفاده فروشگاهی طراحی نشده است و به دلایل متعددی در میان ‌مدت هزینه‌های خرید و نگهداری صندوق فروشگاهی از هزینه‌های مشابه برای یک رایانه شخصی پایین‌تر خواهد بود.

برخی از این دلایل عبارتند از :

  • اطمینان از فروش مستمر (و عدم توقف فروش به دلیل نقص فنی رایانه).
  • عدم نیاز به ارتقاء سخت‌افزاری دستگاه پس از چند سال و در نتیجه کاهش هزینه.
  • رایانه‌های شخصی به طور متوسط هر چند ماه هزینه‌هایی (مانند نصب مجدد ویندوز، رفع عیوب سخت‌افزاری و غیره) دارند که این مورد در دستگاه های پوز تقریباً صفر خواهد بود.
  • هزینه دستگاه هایی مانند پرینتر حرارتی یا فیش پرینتر از هزینه‌های یک پرینتر معمولی بسیار پایین‌تر است، زیرا علاوه بر هزینه بسیار پایین‌ تر مصرف کاغذ در آنها، نیازی به هزینه برای خرید کارتریج جدید و یا شارژ کارتریج وجود ندارد.
  • زمانی که لازم است یک اپراتور برای کار با نرم‌ افزار فروش بر روی یک دستگاه پوز صرف کند بسیار کمتر خواهد بود و این یعنی مسلط شدن اپراتور در سریعترین زمان ممکن و کاهش هزینه‌ های خطای نیروی انسانی.
  • استفاده از بارکد خوان احتمال بروز خطا در ثبت کالا برای مشتری را نیز به صفر خواهد رساند.
مشاهده  فیش پرینتر حرارتی

امنیت اطلاعاتی :

دسترسی مشکل تر به پورت های ورودی مثل USB برای جلوگیری از ورود هر گونه سخت افزار خارجی و نامطمئن و همچنین وجود محفظه ای قفل دار برای پوشاندن کلید روشن و خاموش کردن دستگاه و پورت های ورودی در صندوق های مکانیزه فروشگاهی به نسبت رایانه ها باعث ایجاد محدودیت در دسترسی به سیستم فروش و در نتیجه ایجاد اطمینان خاطر کارفرما و امنیت اطلاعات فروش میشود . در عین حال این مسئله از ورود ویروس و کرمهای رایانه ای در صورت استفاده از فلش بدون اطلاع صاحب دستگاه و به دنبال آن از بین رفتن اطلاعات مالی و شخصی جلوگیری می کند.

مقاومت بالای سخت افزاری :

از جمله مزیت های صندوق های مکانیزه فروش با دستگاه های PC در طراحی ویژه مادربورد و سایر قسمت های سخت افزاری آن می باشد.

به عنوان مثال CPU های اینتل که برای PC بدون گارانتی است، در سیستم های POS صنعتی دارای ۵ سال ضمانت است و دلیل این موضوع این است که این سیستم ها در حساس ترین قسمت شرکت های تجاری یعنی نقطه فروش قرار می گیرد و بایستی با مقاومت بالا به طور ۲۴ ساعت به کار خود ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید