آموزش, آموزش آیفون تصویری

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری

در این مقاله به بررسی در مورد راهنمای سیم کشی آیفون تصویری می پردازیم که به سه روش مختلف به صورت زیر انجام می شود:

  • سیم کشی لاین به لاین
  • سیم کشی مجزا
  • سیم کشی پارالل

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری | سیم کشی لاین به لاین:

در این نوع راهنمای سیم کشی آیفون تصویری که بیشترین کاربرد را دارد، ما برای واحدهای بالا این نوع سیم کشی را توصیه می کنیم.

در ساختمانهای که دو واحد در کنار هم قرار دارد بهتر است دو کابل مجزا از بالا تا جعبه تقسیم کشیده شده و از جعبه تقسیم تا پنل به وسیله یک کابل انتقال یابد.

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری | سیم کشی لاین به لاین

شما می بایست برای هر واحد ۴ رشته سیم در نظر بگیرید و این روش سازگار با تمام آیفونهای تصویری داخلی و خارجی می باشد.

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری | سیم کشی مجزا:

این نوع سیم کشی در آیفون های تصویری مناسب واحدهای زیر ده واحد بوده و به دلیل استفاده هر واحد از یک کابل مجزا معایب و مزایای خاص خود را دارد.

این نوع سیم کشی به این صورت است که یک کابل دو و یا سه زوج از هر واحد به پشت پنل با سوئیچر و یا به جعبه تقسیم منتقل شده و از آنجا به وسیله یک کابل ده زوج به پنل انتقال یابد.

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری | سیم کشی مجزا

این روش سازگار با سیستم های کوماکس، تابا، الکتروپیک، سیماران، کوکوم و چند برند دیگر می باشد – این نوع سیم کشی اصلا مناسب آیفون تصویری تک نما نمی باشد.

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری | سیم کشی پارالل:

این نوع سیم کشی در آیفون صوتی بسیار کاربرد داشته است. اما بغیر از مدل تکنما که توصیه شده به این روش سیم کشی شود، هیچ کدام از برندها علاقه ای به استفاده به این نوع سیم کشی ندارند.
دلیل این امر این است که در واحدهای بالا نیاز تعداد سیم بالا است و یک کابل و یک لوله جواگو این سیستم نیست.در این روش یک کابل از جعبه تقسیم تا آخرین واحد به صورت چرخشی برده خواهد شد.

مشاهده  پنل کدینگ آیفون تصویری

راهنمای سیم کشی آیفون تصویری | سیم کشی پارالل

مدلهای پیشنهادی برای استفاده از این روش مدل تکنما و الکتروپیک می باشد.

 


انواع آیفون ها براساس نوع سیم :

(این قسمت مناسب نصاب و فروشنده می باشد)

سیم کشی استاندارد یا AB

سیم کشی پارالل

سیم کشی استاندارد:

استفاده از سوئیچر پشت پنل:

در مواردی که سوئیچر پشت پنل قرار گیرد هر سیم به صورت مستقیم از واحد به پشت پنل کشیده می شود و نیاز به جعبه تقسیم نمی باشد.

برای استفاده از سوئیچر پشت پنل می بایست از هر واحد چهار رشته سیم در نظر گرفت.

این روش در محصولات شرکت کوماکس، سیماران سوئیچر پشت پنل و تابا استفاده می شود.

استفاده از سوئیچر مجتمع:

اکثر ساختمانهایی که در حال حاضر ساخته می شوند از سیم کشی استاندارد استفاده می کنند. به این نحو که از هز واحد، یک کابل دو زوج ۰٫۶ فویل دار به جعبه تقسیم کشیده شود و از آنجا با یک کابل زوج بالاتر (بر اساس تعداد واحد) به پشت پنل برود.

استفاده از سوئیچر مجتمع

در این نوع سیم کشی هم به مانند سیم کشی سوئیچر پشت پنل میبایست برای هر واحد چهار رشته سیم در نظر گرفت.

این چهار رشته سیم میبایست از هر واحد تا جعبه تقسیم کشیده شود و به وسیله سوئیچر مجتمع به سوی پنل برود.این روش در مدلهای سیماران، سوزوکی، الکتروپیک روش استاندارد می باشد که شرکتهای مربوطه این روش سیم کشی آیفون تصویری را گارانتی می نمایند.

سیم کشی پارالل :

این نوع سیم کشی به علت قدیمی بودن ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. البته یکی از مزیتهای سیستم پارالل، استفاده کمتر از کابل زوجی است که به دلیل استفاده از سوئیچر سر خود یا سوئیچر پشت پنل می باشد.

مشاهده  اتصال آیفون تصویری به موبایل از طریق Wifi

سیم کشی پارالل

سیم کشی پارالل به این گونه است که یک کابل از پنل گرفته و در همه واحدها می گردانند، هر واحد از چهار رشته مشترک و یک رشته سیم مجزا استفاده می کند.

به طور مثال یک ساختمان چهار واحدی در آیفون های تصویری چهار سیمه تنها نیاز به یک کابل چهار زوج دارد تا چهار رشته را مشترک کرده و به هر واحد یک زنگ اختصاص دهد.
معمولا برای استفاده از این روش نیاز به قطعه ای به نام سوئیچر می باشد که پشت مانیتور وصل می شود، البته مانیتورهای شرکت سیماران، تابا و الکتروپیک این سوئیچر را داخل مانیتور خود دارند، که با تغییر جامپر و یا به صورت پیش فرض فعال می گردد.

این روش سیم کشی استاندارد نیست و ممکن است در تصویر اختلال ایجاد کند. اگر سیم ساختمان مرغوب نیست و نمی توان سیم کشی را تغییر داد پیشنهاد می شود از آیفون تصویری الکتروپیک استفاده نمود.

تک نما شعاری دارد که از کاهش هزینه سیم کشی ۸۰ درصدی خبر میدهد، آن هم به این دلیل است که تکنما به صورت استاندارد از سیستم پارالل استفاده می کند.

آیفون تصویری تک نما برای هر تعداد واحد تنها به یک کابل چهار زوج نیاز خواهد داشت که ما در بخش آموزش نصب آیفون تکنما توضیح مفصلی در آن مورد خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید