آموزش, تجهیزات فروشگاهی

راهنمای خرید بارکدخوان

راهنمای خرید بارکدخوان

بارکدخوان‌ها امروزه از ملزومات بیشتر کسب و کار‌ها به شمار می‌روند، که ما در این مقاله آموزشی راهنمای خرید بارکدخوان را توضیح خواهیم داد.

کنترل موجودی و انبار و همچنین درج اطلاعات محصولات فروخته شده با یک سیستم بارکد و یک بارکدخوان مناسب بسیار آسان و دقیق خواهد بود.

شما برای خرید بارکد خوان Honeywell مدل Voyager1250g بر روی لینک زیر کلیک کنید.

[porto_products title=”بارکدخوان Honeywell مدل Voyager1250g” view=”grid” ids=”6740″]

راهنمای خرید بارکدخوان

انتخاب یک بارکدخوان مناسب کاملا به این موضوع وابسته است که چه کسب و کاری دارید و قصد دارید در چه محیط و شرایطی از آن استفاده کنید.

بارکدخوان‌ ها در حالت کلی برای استفاده روزانه در محیط‌ های اداری و تجهیزات فروشگاهی طراحی شده اند و ضربه‌ های تصادفی در هنگام کار مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند، اما اگر شما می‌خواهید از بارکدخوان در محیط صنعتی و یا انبار‌ها استفاده کنید بهتر است نوعی از بارکدخوان را انتخاب کنید که در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و قابلیت ضربه پذیری بیشتری داشته باشد، تا دچار مشکل جدی نشوید.

در نظر گرفتن نوع فعالیت کاریتان از مهمترین نکاتی است که قبل از خرید یک بارکد خوان باید آن را در نظر بگیرد و پاسخ به این سوالات می تواند تا حدودی به شما کمک کند :

  • در چه محیطی می‌خواهید از بارکد خوان استفاده کنید ؟
  • چه نوع بارکدی توسط بارکد اسکنر قرار است خوانده شود ؟
  • آیا این دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد یا خیر ؟
  • قصد دارید برای خرید یک بارکد خوان چه میزان هزینه کنید ؟
مشاهده  بارکد BAR CODE

اما از طرفی دانستن این که چند نوع بارکدخوان در بازار وجود دارد و هر کدام دارای چه کاربردی هستند، خالی از لطف نیست.

انواع بارکدخوان ها بر حسب نوع کاربری – راهنمای خرید بارکدخوان

سه گروه بارکدخوان دستی، بارکدخوان رومیزی و بارکدخوان موبایلی در بازار وجود دارد، که در ادامه به معرفی آنها می‌ پردازیم :

بارکدخوان دستی – راهنمای خرید بارکدخوان

عنوان معمولی ترین نوع بارکد خوان را می‌توان به بارکدخوان دستی اختصاص داد.

نحوه‌ عملکرد این دستگاه به گونه‌ ای است که با قرار دادن بارکدخوان رو به روی بارکد مورد نظر و فشردن دکمه‌ مربوطه بارکد خوانده می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی از این دستگاه‌ ها دارای پایه نگهدارنده بوده و دیگر نیازی به در دست گرفتن دستگاه جهت خواندن بارکد نیست.

این دستگاه در مدل‌ های بدون سیم نیز موجود هستند و در محیط‌ هایی که به آزادی عمل بیشتری نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین بر حسب نیاز کاربران مشخص می شود که دستگاه مورد نظر پایه دار یا بدون پایه، بی سیم و یا با سیم باشد.

بارکد خوان رومیزی – راهنمای خرید بارکدخوان

این نوع بارکد خوان مخصوص قرار گرفتن بر روی میز بوده و بدون دخالت دست امکان خواندن بارکد را برای کاربر فراهم می کند.

کیفیت این نوع دستگاه بسیار بالا بوده و برای خواندن بارکد نیازی به فشردن کلید و یا قرار دادن دقیق بارکد به صورت متمرکز بر روی بارکد اسکنر نیست، چرا که این مدل دستگاه ها از دید وسیع تری نسبت به سایر دستگاه‌ ها بر خوردارند.

مشاهده  بررسی عملکرد بارکد خوان هانیول ۱۲۵۰

بارکد خوان های رومیزی در محیط‌ هایی که به صورت سریع و مداوم نیاز به خواندن بارکد دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

بارکد خوان موبایلی – راهنمای خرید بارکدخوان

این نوع بارکد خوان به صورت مجزا بارکد را می‌خواند و سپس داده‌ ها را از طریق اینترنت به محل مورد نظر انتقال می‌دهد در عملکرد این دستگاه نیازی به اتصال به کامپیوتر نیست.

بارکد خوان‌ معمولی – راهنمای خرید بارکدخوان

بارکد خوان‌ های معمولی برای اسکن‌ های معمولی استفاده می‌شوند و شامل دو نوع بارکد خوان لیزری و تصویر ساز خطی هستند.

بارکدخوان لیزری – راهنمای خرید بارکدخوان

این نوع بارکد خوان از معروف‌ ترین نوع اسکنر‌ ها هستند که از یک دیود قرمز لیزر جهت خواندن فاصله‌ های سیاه و سفید موجود در بارکد‌ها تشکیل شده اند.

در حال حاضر این بارکد خوان‌ ها مقرون به صرفه‌ ترین نوع در گروه بارکد خوان ها محسوب می شوند و همچنین باید در نظر داشته باشید، اگر بارکد‌هایی که قرار است خوانده شود بزرگتر از حد معمول باشد بازه‌ لیزر بارکد خوان نباید از طول بارکد‌ها کوچکتر باشد.

تصویر ساز خطی – راهنمای خرید بارکدخوان

این نوع بارکد اسکنر تنها قادر به خواندن بارکد‌های معمولی بوده و نحوه‌ عملکرد آن ها به این صورت است که از بارکد مورد نظر عکس گرفته و پس از آنالیز آن کد مورد نظر را استخراج می‌کند.

لازم به ذکر است که بارکد خوان تصویر ساز در خواندن بارکد‌های کم رنگ توانایی بالاتری نسبت به بارکد اسکنر لیزری دارند.

بنابراین انتخاب این دو نوع بارکد خوان بر حسب نوع نیاز کاربر صورت می‌پذیرد و بارکد خوان‌های پیشرفته جهت خواندن بارکد‌های پیچیده‌ تر به کار می‌رود.

مشاهده  بررسی عملکرد بارکد خوان هانیول ۱۲۵۰

بارکدخوان تصویر ساز دو بعدی – راهنمای خرید بارکدخوان

این نوع بارکد اسکنر همان طور که گفته شد از بارکد مورد نظر عکس گرفته و سپس تصاویر را آنالیز می‌کند و قادر به خواندن بارکد‌ های دو بعدی نیز هستند.

باید بدانید که نحوه‌ و جهت قرار دادن بارکد در این بارکدخوان اهمیتی ندارد، ولی در بارکد اسکنر لیزری و خطی بارکد باید به صورت افقی قرار گیرد.

این نوع بارکدخوان جهت خواندن سریع بارکد‌ هایی که در شرایط مختلف قرار دارند و جهت مشخصی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید