آموزش, آموزش دوربین مداربسته

دوربین مداربسته Smart IR

دوربین مداربسته Smart IR چیست ؟

دوربین مداربسته Smart IR یکی از دوربینهای مداربسته موجود در بازار است ، که دارای قابلیت دید در شب مادون قرمز یا IR می باشد.

دوربین مداربسته Smart IR علاوه بر دارا بودن این قابلیت دارای دید در شب هوشمند یا Smart IR می باشند.

تکنولوژی دید در شب هوشمند مادون قرمز به قابلیتی در دوربین گفته می شود که باعث می شود شدت تابش نور مادون قرمز بر اساس فاصله آنها تا دوربین تنظیم شود.

این قابلیت باعث می شود تا از تابش بیش از اندازه نور مادون قرمز به اشیا جلوگیری شود.

تکنولوژی دوربین Smart IR برای این اختراع شده است که مشکلات مربوط به دید در شب مادون قرمز (IR) را از قبیل سفید شدن تصاویر در بخش هایی مانند صورت افراد را وقتی خیلی نزدیک به دوربین می باشند و قابلیت دید در شب فعال است حل نماید.

برای مثال این موضوع می تواند زمانی اتفاق بیفتد که دوربین مداربسته خریداری شده توسط کاربر دارای قابلیت دید در شب IR با پشتیبانی از فاصله ۲۰ متری می باشد.

اما دوربین مداربسته برای نظارت بر ناحیه ای استفاده شده است که ممکن است افراد در فاصله بسیار نزدیک از دوربین قرار داشته باشند. (برای مثال ۲ تا ۴ متر )

اکثر دوربین های مداربسته امروزی دارای این قابلیت می باشند اما ممکن است بعضی از دوربینها فاقد این قابلیت باشند. برای این منظور می توانید مشخصات محصول را چک کنید.

برای اینکه بتوانند حتی در تاریکی مطلق امور را کنترل کنید می توانید از فناوری‌ IR استفاده کنید.

مشاهده  لوله فلکسی

در گذشته که سیستم ها فاقد Smart IR بودند چون شدت نور IR ثابت بود اگر جسم یا شخص به دوربین مداربسته که همان منبع نور IR می باشد نزدیک میشد، به خاطر شدت نور نامرئی IR، سوژه به خوبی قابل تشخیص نبود.

اما در سیستم Smart IR برخی از مشکلات دید IR از جمله دید اجسام نزدیک به دوربین مداربسته حل گردیده ، بدین ترتیب که با سیستم Smart IR زمانی که شخص یا جسم مورد نظر به دوربین مداربسته نزدیک میشود شدت نور IR دوربین مداربسته کم شده تا سوژه مورد نظر کاملاٌ واضح به نظر برسد.

مادون قرمز هوشمند یک فناوری در دوربین مداربسته است که شدت تابش نور مادون قرمز را برای اجسام نزدیک به دوربین تنظیم میکند.

به تصویر زیر دقت کنید در دوربین های بدون مادون قرمز هوشمند وقتی شخص خیلی به دوربین نزدیک میشود تصویر او سفید میشود. اما در دوربین مداربسته مجهز به دوربین شدت نور led مادون قرمز را کم میکند و به این ترتیب تصویر شخص بهتر دیده میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید