آموزش, آموزش دوربین مداربسته

دستگاه ضبط جهانی UVR

دستگاه ضبط جهانی UVR

از سری مقاله های آموزشی دوربین مدار بسته گروه اکسین قصد دارد به بررسی و معرفی دستگاه ضبط جهانی UVR پرداخته و شما عزیزان را با Universal Video Recorder آشنا سازد. لطفا با ما همراه شوید.

دستگاه ضبط جهانی UVR

قبل از اینکه تفاوت UVR را با سایر دستگاه ها بررسی کنیم، ابتدا باید به تعریف کلی از UVR بپردازیم که در این حالت پاسخ بسیاری از سوالات داده خواهد شد.

UVR ها دستگاه هایی هستند که قابلیت پذیرش هر نوع دوربین مدار بسته با هر نوع تکنولوژی را دارا می باشند. مثلا در گذشته ای نه چندان دور که شاهد ظهور پروتکل ها و تکنولوژی های جدید نظارت تصویری بودیم، دستگاه ها و دوربین های ساخته شده تنها با تکنولوژی تجهیزات خود آنها سازگاری داشتند.

به عنوان مثال دوربین های AHD فقط به دستگاه های AHD قابلیت اتصال داشتند و به دستگاه DVR که HDTVI و یا Turbo HD بود، سازگاری نداشت.

نسل جدیدتری از دستگاه های ضبط نظارت تصویری HVR نام داشت و هم اکنون هم در بازار خرید و فروش می شود. HVR ها دستگاه هایی بودند که تکنولوژی ۴in1 ( چهار در یک ) داشتند، به این معنا که چهار پروتکل تصویر را اعم از AHD و HDTVI و HDCVI و Analog را پشتیبانی می کردند که در نوع خود بسیار خوب بودند و کار را برای افرادی که از آنها استفاده می کردند بسیار ساده و راحت می کرد.

تفاوت های UVR با NVR و DVR :

در ابتدا باید بگوییم که UVR را با NVR نمی توان مقایسه کرد، به دلیل اینکه NVR فقط مخصوص سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه بوده و UVR علاوه بر پشتیبانی از دوربین تحت شبکه، دوربین های آنالوگ را هم پشتیبانی می کند.

مشاهده  تنظیمات ActiveX

تفاوت UVR با DVR با توجه به امکانات DVR ها که شامل موارد زیر است :

  • DVR آنالوگ معمولی
  • DVR با تکنولوژی AHD
  • DVR با تکنولوژی HDTVI ) Turbo HD )
  • DVR با تکنولوژی HDCVI

HVR هایبرید، دستگاه های هایبریدی ۴in1

UVR که از تکنولوژی AHD و HDTVI و HDCVI و Analog و دوربین های تحت شبکه پشتیبانی می کند.

پس در واقع UVR ترکیبی از NVR و HVR می باشد که به اصطلاح به آنها ۵in1 هم گفته می شود.

UVR را در خانواده DVR ها قرار می دهند، به دلیل اینکه تکنولوژی های AHD و HDTVI و HDCVI و Analog همگی از نسل تکنولوژی مادر که آنالوگ است و از بستر آنالوگ استفاده می کنند و دستگاه هایی که از بستر آنالوگ و کابل کواکسیال استفاده می کنند را DVR می گویند.

بنابر این چون عمده امکانات دستگاه های UVR در مورد تکنولوژی های آنالوگ است، آن را در بخش دستگاه های DVR به صورت ۵in1 قرار می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید