آموزش, آموزش حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

فناوری بیومتریک در ۱۰ سال گذشته محبوبیت زیادی بدست آورده است که از دستگاههای حضور و غیاب بیومتریک می توان به دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت می باشد.

در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و یا اثر انگشت بر خلاف سیستم های مبتنی بر کارت، کارمندان نمی توانند به جای شخصی دیگر وارد و یا خارج شوند.

ما در این مقاله به بررسی و ساختار دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره خواهیم پرداخت.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جدیدترین راه حل های امنیتی مبتنی بر فناوری هستند که با شناخت ویژگی های صورت ، امنیت در محل کار را فراهم می آورند.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ویژگی های چهره را ضبط کرده و الگوهای ضبط شده را در پایگاه داده و یا حافظه دستگاه ذخیره می کنند.

هنگامی که کارمند جلوی دستگاه حضور و غیاب قرار می گیرد، دستگاه چهره فرد را دریافت کرده و یک تحلیل دو بعدی یا سه بعدی از نقاط صورت انجام می دهد که برای هر کارمند منحصر به فرد است.

هنگامی که احراز هویت موفقیت آمیز باشد دستگاه هویت کارمند را تایید می کند و ساعت ورود یا خروج کارمند ثبت می گردد، در غیر این صورت عمل شناسایی فرد موفقیت آمیز نبوده است.

مزیت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی :

زمانی که بیماری هایی مانند سرماخوردگی و ویروس ها در بین کارمندان گسترش پیدا کند می تواند حضور کارمندان در محل کار را کاهش دهد.

مشاهده  دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ، کارکنان می توانند در مدت زمان کوتاه تری وارد و از محل خارج شوند زیرا نیازی به لمس کردن سطح دستگاه حضور و غیاب جهت ورود و خروج نیست.

این امر موجب صرفه جویی در زمان و همچنین به حداقل رساندن بیماری های گسترش یافته به علت تماس فیزیکی است.

دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره برای محیط های کارگاهی، بخش های صنعتی، بخش های عمرانی، ساختمان سازی، تراشکاری و کلا محیط هایی که افراد بنا به کارشان دارای اثر انگشت سالمی نیستند و استفاده فیزیکی از بدن خود برای انجام کارها می نمایند، می تواند مفید واقع شود.

اما در مکان هایی نظیر محیط های اداری، ارگان دولتی و غیره که محیط کار سالم و بدون دغدغه و دخالت اعضای بدن صورت می گیرد استفاده از دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت می تواند انتخاب مناسبی جهت کنترل ترددها باشد.

دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره دارای ثبت تعداد تردد بیشتری نسبت به دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی می باشد و برای مکان هایی که بالای ۱۰۰ نفر پرسنل دارند می تواند انتخاب مناسبی واقع شود.

اما در اداره های کوچک که دارای پرسنل کمتری می باشند استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

مزایای دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

استفاده کارفرمایان از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جهت ردیابی تردد کارمندان آنها را قادر می سازد تا خطاهای انسانی را از بین ببرند.

مشاهده  دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت

این بدان معنی است که تعداد دقیق ساعت حضور کارمند و کارکرد وی به سیستم محاسبه حقوق و دستمزد انتقال یافته و کارفرما دیگر نگران اضافه کاری اشتباه نمی باشد.

سیستمی خودکار و دقیق :

تشخیص صورت دقیق تمام آیتم های حضور، عدم حضور و اضافه کاری را گزارش می دهد.

فرآیند شناسایی در هر زمان تنها با یک سرعت که تقریبا نامحدود است شروع می شود این سیستم می تواند هزاران کاربر را در کمتر از یک ثانیه مطابقت و اطلاعاتی را فراهم کند که ۱۰۰٪ صحیح است بدون اینکه بخواهید انگشت خود را بلند کنید.

صرفه جویی در زمان :

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به کارمندان اجازه می دهد تا در عرض چند ثانیه بدون نیاز به لمس دستگاه ورود و یا خروج خود را ثبت نمایند.

سیستم ردیابی خودکار :

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ردیابی زمان بدون نیاز به پرسنل برای نظارت بر سیستم به طور ۲۴ ساعت در روز وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره همانند یک انسان هوشمند است که با سیستم های خودکار خطای انسانی را حذف می کند.

سیستم حضور و غیاب با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره می تواند با دقت گزارش حضور، عدم حضور و اضافه کاری را با فرآیندی سریع و دقیق شناسایی کند.

با استفاده از یک سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره می توان سابقه حضور کلی کارکنان سازمان اعم از نگهداری زمان ورود و خروج، اضافه کاری، تردد های ثبت نشده، غیبت ها، ماموریت ها و همه چیز را به خوبی مدیریت و برنامه ریزی کرد.

مشاهده  دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت

رهایی از سیستم قلم و کاغذ :

استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره موجب صرفه جویی در هزینه های سازمان می شود.

همچنین نگهداری داده ها را آسان می کند زیرا سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره به جای کاغذ از رسانه های الکترونیکی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می کنند.

همچنین استفاده از این سیستم احساس خوبی بین کارمندان در سازمان را ایجاد می کند.

مدیریت حقوق و دستمزد :

مهم ترین فرآیند کسب و کار در هر سازمانی مدیریت حقوق و دستمزد است. استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نه تنها سختی کار را کاهش می دهد، بلکه زمان زیادی را که به صورت دستی محاسبه می شود، صرفه جویی می کند.

تنها راه محاسبه دقیق سیستم حقوق و دستمزد استفاده از سیستم حضور و غیاب بیومتریک نظیر دستگاه های تشخیص چهره و اثر انگشت شناخته شده است.

داده های مربوط به زمان را می توان به صورت خودکار نگهداری کرد و سپس با کمک نرم افزار حقوق و دستمزد داده ها به سرعت وارد سیستم حقوق و دستمزد شده و پرداخت فیش به راحتی در عرض چند ساعت امکان پذیر خواهد بود.

تشخیص چهره سه بعدی :

تشخیص چهره سه بعدی از سنسورهای سه بعدی برای گرفتن اطلاعات در مورد شکل صورت استفاده می کند که این اطلاعات سپس برای شناسایی ویژگی های متمایز روی سطح صورت مانند چشم ، بینی و چانه استفاده می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید