آموزش, آموزش گیت فروشگاهی

تگ گیت فروشگاهی

تگ گیت فروشگاهی

تگ گیت فروشگاهی به قطعه ای گفته می شود که آنتن های گیت دزدگیر فروشگاهی نسبت به آن حساس بوده و نزدیک شدن آن را تشخیص دهد. تگ TAG یک واژه انگلیسی بوده و به معنی برچسب می باشد.

تگ گیت فروشگاهی

تگ ها را می توان به دو نوع کلی تگ سخت (Hard Tag) و تگ نرم (Soft Tag) تقسیم کرد. تگ سخت قطعه ای پلاستیکی می باشد که یک مدار پسیو (غیرفعال) در داخل آن قرار دارد.

مدل های رایج تگ سخت عبارتند از :

تگ صدفی، تگ گلفی، تگ دایره ای، تگ عدسی، تگ مستطیلی و … معمولاً فروشندگان و مشتریان گیت فروشگاهی، به جای تگ سخت، تنها کلمه تگ را به کار می برند و برچسب یا لیبل ضد سرقت نیز عنوانی است که در این حوزه به تگ نرم اطلاق می شود.

تگ ها را به لحاظ تکنولوژی و فرکانس کاری نیز می توان تقسیم بندی کرد :

  • تگ AM با فرکانس کاری ۵۸ کیلوهرتز
  • تگ RF در فرکانس های کاری ۱٫۹۵، ۳٫۲۵، ۴٫۷۵، ۸٫۲ و ۱۰٫۲
  • تگ EM
مشاهده  آموزش نصب برد اسپایدر

تگ AM و RF در هر دو شکل تگ سخت و برچسبی رایج است و تگ EM معمولاً فقط به صورت برچسبی وجود دارد. تکنولوژی ساخت تگ های گیت فروشگاهی، چندان پیچیده نیست و شرکت های بی شماری که عمدتاً در کشور چین قرار دارند، به کار تولید و صادرات تگ مبادرت می ورزند.

در سالهای گذشته، به دلیل اختلاف ناچیز قیمت خرید تگ های درجه یک و دو، شرکت های ایرانی عمدتاً تگ با کیفیت عرضه می کردند ولی با افزایش قیمت دلار، اختلاف قیمت مذکور اهمیت پیدا کرد و تگ های ممتاز به دلیل قیمت بالا به حاشیه رانده شدند.

برای درک قضیه کافی است به این مطلب توجه کنیم که با افزایش سه و نیم برابری قیمت دلار در سه سال اخیر، قیمت تگ سخت تنها دو برابر شده است.

قسمت های مختلف تگ شامل سه بخش عمده می باشد :

  • مدار داخلی تگ که قسمت حساس تگ به شمار می رود.
  • قفل تگ که باعث قفل شدن دو تکه پلاستیکی تگ و در میان گرفتن پارچه می شود.
  • پلاستیک نگهدارنده قفل و مدار داخلی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید