آموزش, آموزش دوربین مداربسته

تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته

تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته چیست؟

در این مقاله قصد داریم برای ما به شرح تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته بپردازیم.

تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته یک مکانیزم بهبود دهنده تصویر است که به کاهش نویز الکترونیکی کمک می کند.

اصطلاح DNR مخفف سه واژه Digital Noise Reduction به معنای کاهش نویز دیجیتال است.

نویز تصویر در دوربین های مداربسته انواع متفاوتی دارد، اما رایج ترین آن نویز مربوط به نسبت سیگنال به نویز دوربین (S/N) است که در صورت کم نور بودن خود را به صورت نقطه های کوچک در تصویر نشان می دهد.

تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته با شناسایی دیجیتال این نویز در کاهش آن تاثیر می گذارد که این مکانیزم از طریق پردازش زنده تصویر نویز الکترونیکی در تصویر را شناسایی کرده و آن را با رنگ نقاط کناری همسان سازی می کند.

در نتیجه هرچه تصویر شما یکپارچگی رنگی بیشتری داشته باشد تاثیر DNR بر روی آن بیشتر خواهد بود.

هر دوربین مداربسته که دارای تکنولوژی dnr است، تصاویر دریافت شده از محیط را با استفاده از فیلترهایی که بصورت دیجیتالی روی تصویر اعمال می شود شفاف و واضح می کنند.

این نوع از دوربین های مداربسته به کمک فیلتر هایی نویز های تصویر را از بین می برند و کیفیت و شفافیت تصاویر را به حد نرمال می رساند.

مزایای ۳DNR

۳DNR سیگنال‌های واضح‌ تری نسبت به DNR تولید می‌کند که این باعث می‌شود فضای کمتری اشغال شود و اطلاعات بیشتری روی هارد دیسک ذخیره کنید.

در نسل بعدی این مکانیزم یا ۳DNR تصاویر ابتدا به صورت جداگانه آنالیز شده و سپس با فیلم مقایسه می شوند که موجب ایجاد تصاویری با کمترین نویز خروجی می شود.

مشاهده  راهنمای خرید دستگاه NVR

دوربین‌ هایی که از تکنولوژی ۳DNR استفاده می‌کنند، عکس‌های شفاف و واضح‌تری ارائه می‌کنند که این باعث می‌شود تشخیص چهره راحت‌ تر شود.

تکنولوژی ۳DNR تشخیص نویز تصویر و حرکت واقعی برای دوربین‌تان راحت‌تر شود ، که این باعث می‌شود DVR بطور بسیار کار آمدتر عمل موشن دیتکت (تشخیص حرکت) را به خصوص در محیطی که نور کم است، انجام دهد.

در این روش دوربین در محیط های با روشنایی کم، نور محیط را باز تولید کرده و تصاویر را با شفافیت بیشتر و کیفیت بالاتری ارائه می کند.

شما می توانید در ویدئو زیر تفاوت این دو را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید