آموزش, آموزش دوربین مداربسته

اسپلیتر دوربین مداربسته

اسپلیتر دوربین مداربسته

از سری مقالات آموزشی دوربین مدار بسته در اینجا قصد داریم تا شما را با توصیف چند مورد مهم این تجهیزات از جمله اسپلیتر دوربین مداربسته آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

اسپلیتر دوربین مداربسته

splitter در فرهنگ لغت به معنی از هم جداکننده بوده و به دستگاهی اطلاق می شود که دو یا چند چیز را از هم جدا می کند (مثل چوب یا سیگنال الکتریکی).

اسپلیتر یا میکرو فیلتر یک فیلتر low-pass آنالوگ است و بین دستگاه های آنالوگ (مثل تلفن ها و مودم های آنالوگ) و یک خط تلفن قدیمی (POTS) نصب می شود. فیلتری داریم به نام فیلتر بالاگذر، یعنی فرکانس های بالا رو عبور داده و فرکانس های پایین را مسدود می کند.

در مقابل فیلتر پایین گذر فرکانس های پایین را عبور داده و اجازه عبور فرکانس های بالا را نمی دهد. اسپلیتر مانع از بروز تداخل ما بین این دستگاه ها با خط دیجیتال (DSL) که به همان خط متصل است می شود.

یکی از مشکلاتی که با راه اندازی اینترنت پر سرعت به وجود می‌آید پارازیتی است که روی خط تلفن ایجاد می‌شود. این پارازیت یا همان نوفه ( نویز ) باعث خواهد شد تا در هنگام مکالمه صدای واضحی دریافت و ارسال ای دی اس ال نشود.

اسپلیترها دستگاه هایی Passive هستند که نیازی به منبع تغذیه ندارند. برخی از فیلتر های با کیفیت بالا ممکن است شامل ترانزیستورهای فعال برای اصلاح سیگنال باشند.

استفاده در آنتن مرکزی – اسپلیتر دوربین مداربسته

یکی از کاربرد های اسپلیتر در دوربین مدار بسته، به هنگام نصب و اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی است. روش کار سیستم آنتن مرکزی بسیار ساده است.

مشاهده  تنظیمات ActiveX

این سیستم در ساده ترین حالت از یک آنتن، یک تقویت کننده و یک یا چند اسپلیتر یا تقسیم کننده تشکیل شده است. هر یک از این تجهیزات وظیفه خاص خود را دارند. آنتن وظیفه دریافت سیگنال های تلویزیونی را برعهده دارد.

تقویت کننده خروجی آنتن را تقویت می کند تا پس از تقسیم سیگنال ها دچار افت نشوند. وظیفه اسپلیتر یا تقسیم کننده هم تقسیم کردن مساوی سیگنال ورودی بین خروجی هاست.

مزایا و معایب استفاده از آنتن مرکزی – اسپلیتر دوربین مداربسته

مزایا

  • سادگی : با استفاده از آنتن مرکزی برای دیدن تصاویر، تصاویر دوربین ها به صورت یکی از شبکه های تلویزیونی تبدیل خواهد شد. مشاهده تصاویر به این صورت برای افرادی که هیچ اطلاعات فنی یا کامپیوتری ندارند به راحتی قابل انجام خواهد بود.

هزینه پایین : هزینه اتصال دوربین به سیستم آنتن مرکزی بسیار ناچیز و در حد خرید یک مدولاتور و تنظیم آن خواهد بود.

معایب

  • عدم امکان باز پخش تصاویر : متاسفانه با اتصال سیستم مداربسته به آنتن مرکزی شما امکان بازبینی تصاویر یا دسترسی به منوهای دستگاه را در محل نمایش آنها نخواهید داشت.
  • رزولوشن پایین : با توجه به انتقال تصاویر دوربین ها به صورت PAL رزولوشن تصویر دوربین ها به شدت در محل نمایش کاهش خواهد یافت.

استفاده به عنوان POE Splitter

یکی دیگر از کاربردهای اسپلیتر در دوربین مدار بسته دستگاهی به نام POE Splitter است. این دستگاه در سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) به کار می رود و استفاده از این دستگاه کوچک می تواند کمک زیادی به فرایند نصب و پیاده سازی سیستم مداربسته تحت شبکه نماید.

مشاهده  دوربین مداربسته بانک ها

POE مخفف عبارت Power Over Ethernet و به معنی تغذیه توسط کابل شبکه می باشد، اما بعضی دوربین های مداربسته تحت شبکه موجود در بازار فاقد قابلیت تغذیه به صورت POE می باشند و برای تامین برق آنها باید از آداپتور و کابل برق جداگانه استفاده شود که دستگاه POE Splitter می تواند مشکل این دوربین ها را حل نماید.

POE Splitter دستگاه کوچکی می باشد که قابلیت جداسازی برق و سیگنال دیتا را از کابل شبکه دارا می باشد. با استفاده از این دستگاه کوچک می توان قابلیت تغذیه به صورت POE را به دوربین مداربسته فاقد این قابلیت اضافه نمود.

این دستگاه کوچک در محل نصب دوربین مداربسته به کابل شبکه که از پورت POE می آید متصل شده و پس از جدا سازی برق و دیتا در خروجی به پورت برق و Lan دوربین مداربسته متصل می شود.

استفاده از POE Splitter نیاز شما را به کابل کشی جداگانه برای هر دوربین از بین می برد و با اضافه نمودن قابلیت POE به دوربین مداربسته فاقد این قابلیت، به شما امکان طراحی سیستم مداربسته به شکل POE را می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید