آموزش, آموزش درب اتوماتیک

کاتالوگ جک جابان

کاتالوگ جک جابان

کاتالوگ جک جابان

در این مقاله قصد داریم برای شما کاتالوگ جک جابان ارائه دهیم

ابعاد کلی دستگاه

کاتالوگ جک جابان

ابعاد کلی

قبل از نصب دفترچه راهنما را تماما و به دقت بخوانید . عدم توجه به نکات ذکر شده ممکن است منجر به استفاده غلط از دستگاه و در نتیجه موجب وارد آمدن آسیب های جدی به شخص یا دستگاه گردد. شرکت سازنده مسئولیت هر گونه آسیب وارده و یا عدم کارکرد صحیح دستگاه را ناشی از عدم توجه به نکات ذکر در دفترچه راهنما باشد بر عهده نمی گیرد.

شرکت حق هر گونه تغییر و اصلاح دستگاه را بدون هر گونه اطلاعی برای خود محفوظ می دارد .

مشخصات فنی

کاتالوگ جک جابان

مشخصات فنی

تصویر کلی نصب شده

1-بازوی محرک              2-جعبه کنترل          3-چشم الکترونیک         4-فلاشر

بازرسی اولیه

کاتالوگ جک جابان

کاتالوگ جک جابان

بازرسی اولیه-کاتالوگ جک جابان

کاتالوگ جک جابان

نصب

کاتالوگ جک جابان

کاتالوگ جک جابان

بعد از پیدا کردن محل دقیق نصب بازوها ، ابتدا 2 عدد صفحه پلیت به قطر 5 میلیمتر و اندازه 20×10   را با 4 عدد مهره و رول بولت مناسب نصب و محکم کنید . (ترجیحا به جای مهره و رول بولت از جوشکاری استفاده می شود )

محل قرار گیری پایه ها

محل قرارگیری پایه های عقب جک باید طبق اندازه  های شکل 1 و 2 باشد . پس از انجام محاسبات ، پایه ها را به صورت کاملا صاف و تراز شده روی صفحه پلیت ها جوش دهید .

کاتالوگ جک جابان

کاتالوگ جک جابان

در مرحله ی بعد شما باید کورس جک را تا انتها داخل ببرید سپس بازو را به وسیله ی پیم به براکت عقب متصل کنید . حال پایه ی جلوی جک را با پیم به جک وصل کنید سپس درب را تا زاویه ی لازم (معمولا 90 درجه) باز کنید .

در این مرحله باید تراز را روی جک گذاشته و پس از تراز کردن ، براکت جلو را به درب جوش دهید .

کاتالوگ جک جابان

علت بازکردن درب و جوش دادن پایه های جلو در این حالت این است که بعد از نصب ، درب ها بیشتر از زاویه ی مورد نظر باز نشود . همانطور که در شکل می بینید وقتی درب ها به صورت کامل بازشده است کورس جک ها تمام شده و درب ها از زاویه ی مورد نظر بیشتر باز نمی شوند .

اگر در هر شرایطی قادر به جمع کردن کورس و جوش دادن پایه های جلو در حالت باز بودن درب نبودید می توانید از استپرهای محکم بر روی زمین استفاده کنید تا درب بیش از اندازه باز نشود و به جک فشار وارد نشود . همانطور که در شکل می بینید نقاط سیاه رنگی که با حرف B مشخص شده اند نشانگر استپرها هستند .

توجه: بازوها در مقابل فشار مخالف تا حد قابل قبولی مقاوم هستند اما برای داشتن امنیت بیشتر بستن قفل برقی توصیه می شود .

طریقه ی خلاص کردن جک

طریقه ی خلاص کردن جک ها

کاتالوگ جک جابان

شما می توانید در مواقع مورد نیاز جک را از حالت اتوماتیک خارج کرده و درب را با حالت دستی باز و بسته کنید .

خلاص کردن جک

برای خلاص کردن جک شما باید کلید را داخل قفل کنید و بعد از چرخاندن طبق شکل بالا درپوش را به سمت بیرون بکشید در این حالت جک خلاص است و شما می توانید درب را با دست باز و بسته کنید .

برای برگرداندن جک به حالت اتوماتیک شما باید هر دو درب را به حالت بسته قرار دهید سپس درپوش را به حالت اول برگردانید و آن را قفل کنید حال کلید را بیرون بکشید و یک بار درب را به حالت اتوماتیک باز و بسته کنید .

مدار فرمان

مدار فرمان

مدار فرمان

ترمینالها

ترمینالها

دکمه ها
دکمه ها

دکمه ها

فیوز ها
فیوز ها

فیوز ها

سیم بندی

سیم بندی

برنامه ریزی ریموت کنترل

ریموت به دو طریق قابل برنامه ریزی است

  • کد دادن سریع ریموت:

با نگه داشتن 3 ثانیه دکمه LEARN صفحه نمایش به چرخش در می آید و یا زدن یکی از دکمه های ریموت کد آن بصورت 4 کانال ذخیره می شود .

  • کد دادن ریموت از منو :

با 2 بار زدن دکمه A وارد منو RA و با زدن دکمه B وارد منو LN و با زدن دکمه C گزینه های زیر برای کد دادن ریموت قابل انتخاب هستند .

LF: کد دادن ریموت 4 کانالبرنامه ریزی ریموت

LA: باز و بسته کردن درب 2 لنگه و ریلی

LB:باز و بسته کردن درب تک لنگه در حالت 2 لنگه

LC: فرمان به رله پارکینگ

 

 

 

پاک کردن ریموت

جهت پاک کردن همه کدهای ریموت ابتدا باید توسط دکمه  A وارد منو RA شوید   سپس با فشردن دکمه B منو ER را انتخاب کنید و با فشردن دکمه C  عبارت YS به معنای : آیا مطمئن هستید ؟ نمایان می گردد . با فشردن مجدد کلید C کلیه ریموت های موجود در سیستم پاک می گردد و در حین عملیات سونسگمنت به صورت چرخان در می آید .

توجه:ریموت کنترل داخل جعبه برنامه ریزی شده اند اگر می خواهید یک ریموت را برای دو دستگاه مجزا استفاده کنید باید کد ریموت ها را پاک کنید و دکمه ها را تک تک کد دهید . مثلا دکمه اول را در برد اول با LA برنامه ریزی کنید و در برد دوم دکمه دوم را با LA برنامه ریزی کنید تا دکمه اول برد اول و با دکمه دوم برد دوم را کنترل کنید .

بلوک دیاگرام تنظیمات جک جابان

وضعیت 2D: برای درب های دو لنگه

وضعیت 1D: برای درب های تک لنگه

وضعیت 0D: برای درب های تک لنگه که به سرعت بیشتری در دور کند نیاز دارند .

بلاک دیاگرامبرنامه ریزی اتوماتیک (تنظیم سریع)

برای راه اندازی اتوماتیک بازوها ابتدا درب ها را در حالت بسته قرار دهید سپس دکمه D روی مدار فرمان را نگه دارید تا درب اول باز شود سپس با زدن دکمه اول ریموت یا دکمه C درب اول آهسته می شود سپس با زدن دکمه اول ریموت یا دکمه C  درب اول متوقف و درب دوم باز می شود . این عملیات را برای درب دوم نیز تکرار کنید در انتها درب ها به صورت اتوماتیک بسته می شود .

جدول تنظیمات جک جابان

سه بار دکمه A را بزنید تا به گزینه PR برسید سپس دکمه B را بزنید حال پارامترهای زیر قابل رویت است .

می توانید با زدن دکمه  B به سمت پایین و با زدن دکمه BACK به سمت بالا بروید .

می توانید پارامتر دلخواه را با دکمه C انتخاب کنید و با دکمه های C و D پارامتر مورد نظر را تغییر دهید .

برای خروج بدون ذخیره پارامترها دکمه A را بزنید و برای خیره پارامترها به گزینه SA بروید و دکمه C را بزنید .

جدول تنظیمات

 

بستن اضطراری : (هنگام بروز خطای چشمی)

برای بستن درب هنگامیکه سنسور چشمی باز باشد یکی از دکمه های ریموت را 3 ثانیه نگه دارید تا پیغام نمایش پاک شود . سپس 30 ثانیه فرصت دارید تا با زدن مجدد دکمه ریموت درب را ببندید .

وضعیت اسباب کشی

در این حالت وضعیت بسته شدن اتوماتیک موقتا غیر فعال می شود برای این منظور بعد از بازشدن درب ها فلاشر بمدت  5 ثانیه ثابت می ماند در همین مدت ، شما فرصت دارید با زدن دکمه ریموت بسته شدن اتوماتیک را غیر فعال کنید .

قطعات یدکی

جدول قطعات یدکی

جدول قطعات یدکی

8 دیدگاه در “کاتالوگ جک جابان

  1. سعید عباسی گفت:

    سلام
    جک درب منزل من یکسال هست که نصب شده یه چند روز هست که آنتن دهی ریموت ضعیف شده حتی باطری ریموت هم عوض کردم علت چی میتونه باشه

    1. با درود
      اگر باطری ریموت رو تعویض کرده اید احتمال ضعیف شدن برد رسیور هست یا خرابی ریموت هست با ریموت دیگه تست کنید ریموت های مدادی ریموت های قوی هستن یا می تونید از ریموت های انتن دار هم استفاده کنید به نظرذم با تعویض ریموت مشکلتون رفع بشه اگر میشکل رفع نشد می تونید با یه نفر فنی صحبت کنید و ازش بخواید سیم انتن گیرنده برد اصلی بازو رو براتون بیاره بیرون جعبه و در فضای باز بزره شاید برد ریموتون بهتر شد در غیر این صورت اگر کارتون راه نگرفت تماس بگیرید براتون پیگیری کنم

  2. نجم الدین تاجگردون گفت:

    سلام. بازوها بصورت دستی البته با دستگاه بازو بسته میشه ولی ریموت ها کار نمیکنن. چندباری نصاب اومده میگه ریموت ها کدشون میره ولی عرض یک دقیقه درستش میکنه میشه راهنماییم کنید خودم درستش کنم

    1. عکس برد رو به شماره 09356090123 ارسال کنید چک کنم به احتمال زیاد بردتون مشکل داره که ریموت ها پاک میشن اگر میتونید ریموت جدید روی دستگاه ست گنید اگر مشکل حل شد مشکل از ریموته در غیر این صورت مشکل از برد هست

  3. کاربر گفت:

    سلام
    جک بعد از باز شدن پیام time auto میده و دیگه عمل نمیکنه.
    بعد از قطع و وصل برق هم همین عمل تکرار میشه، (باز میشه فقط و بعد از ۱۵ثانیه time auto )

    1. متا سفانه در حال حاضل در مورد برد جدید جک جابان اطلاعاتی در دسترس نیست به زودی کاتالوگ نصب برد جک جابان بر روی سایت قرار می گیرد
      با تشکر از نظرتون

  4. امیر گفت:

    سلام، چرا نرم‌افزار آندروید جک برقی جابان آپدیت نمیشه؟

    1. متاسفانه شرکت جابان چند وقتیه پشتیبانی درستی نمیده پیگر هستم اگر در دسترس قرار گرفت توی سایت قرار داده میشه

دیدگاهتان را بنویسید