آموزش, آموزش دوربین مداربسته

سیستم تصویربرداری اتوماتیک یا اتوترکینگ AUTO TRACKING

سیستم تصویربرداری اتوماتیک

سیستم تصویربرداری اتوماتیک یا اتوترکینگ AUTO TRACKING در سالن‌های کنفرانس به جهت برقراری ارتباط تصویری بین چند نقطه‌ی مختلف و تشکیل جلسه کاری و تبادل اطلاعات و یا به جهت تهیه آرشیو صوتی و تصویری از جلسات و همایش‌های مختلف، نیاز به وجود سیستم تصویر برداری در کنار سیستم‌های صوتی احساس می‌شود.

سیستم ضبط اتوتراکینیگ چند حالت دارد؟

اگر در جلسات خود نیاز به سیستم تصویر برداری در کنار سیستم میکروفن کنفرانس دارید، پیشنهاد ما سیستم اتوترکینگ هوراند است. مرکز کنترل سیستم اتوترکینکدارای دو مُد کاری با نام‌های MANUAL و AUTO است.

سیستم تصویر برداری اتوماتیک در حالت دستی

حالت MANUAL ر سیستم تصویربرداری اتوماتیک برای زمانی است که با کمک اپراتور قصد دارید تصویری از سالن کنفرانس و یا شخص سخنران را تنظیم نمایید. برای این منظور با کمک کیبورد کنترلرهایی که پروتکل VISCA را پشتیبانی می‌نمایند می‌توانید دوربین‌های هوراند را کنترل و تنظیم نمایید.

سیستم AUTO TRACKING در حالت اتوماتیک

حالت AUTO در سیستم تصویربرداری اتوماتیک نیز برای زمانی است که شما اپراتوری در سالن کنفرانس ندارید و می‌خواهید خود سیستم به صورت اتوماتیک زمانیکه هر شخص میکروفن کنفرانس خود را روشن می‌کند، دوربین اتوترکینگ به سمت آن شخص چرخیده و تصویر او را دریافت نماید. به سیستم تصویر برداری اتوماتیک که سازگار با میکروفن‌های کنفرانس است، سیستم اتوترکینگ (AUTO TRACKING) می‌گویند.

Auto Track در دوربین مدار بسته

بعضی از دوربین های متحرک از قابلیت تعقیب هوشمند هدف ( Auto Track) پشتبانی می کنند. پس از نصب دوربین متحرک و تنظیم این قابلیت دوربین با نزدیک شدن فرد متحرک، آن را به منزله هدف شناسایی می کند و پس از قفل شدن روی هدف اقدام به تعقیب فرد متحرک می کند این تعقیب به گونه ای است که دوربین بصورت هوشمند اقدام به زوم و حرکت با فرد متحرک می کند و در صورت دور شدن یا نزدیک شدن فرد به دوربین اقدام به زوم این یا زوم اوت کردن می نماید و در تمام طول فعالیت فوکوس دوربین به صورت اتوماتیک تنظیم می شود.

حساسیت دوربین متحرک می تواند تنظیم شده و در سه حالت حساسیت کم، متوسط و زیاد تنظیم شود. علاوه بر آن زمانی که چند نفر به دوربین نزدیک می شوند دوربین با شناسایی نخستین فرد روی آن قفل می شود و اقدام به تعقیب آن در میدان دید دوربین مدار بسته متحرک می کند. در بعضی از دوربین ها محوطه ای که دوربین می تواند اهداف را شناسایی کند بصورت دستی انجام می شود و در برخی دیگر محدوده ای مشخص می شود تا دوربین به صورت اتوماتیک در داخل آن اقدام به شناسایی افراد و قفل بر روی آنها کند.

معایب دوربین ها اتوترکینگ

یکی از معایب دوربین های متحرک و همچنین فناوری تعقیب هوشمند ( Auto Track) بدینصورت است که با حرکت دوربین متحرک به سمت یک هدف، کاربر زوایای دیگر را از دست می دهد و نمی توانند به تمام زوایای تصویر دسترسی داشته باشند. از این رو در صنعت نظارت تصویری، دوربین های متحرک دوربین های نظارتی می نامند چرا که با مشاهده یک نقطه سایر زوایا از دید دوربین خارج می شود.

نحوه ی عملکرد سیستم اتوترکینگ (AUTO TRACKING)

کلمه Auto Tracking به معنای دنبال کردن (رهگیری) اتوماتیک می باشد، همانطور که بالاتر نیز اشاره شد این سیستم به طور خودکار زمانی که کنسول کنفرانسی روشن می شود که درواقع به معنای آغاز سخنرانی فرد مستقر در پشت میکروفون می باشد نزدیک ترین دوربین که در سالن کنفرانس نصب شده است را به سمت جایگاه فرد هدایت و فرمان آغاز عملیات برداشت تصویر را می دهد.

به این منظور در هنگام نصب سیستم کنفرانس و به عنوان بخشی از پروسه تنظیم سیستم، نفرات متخصص شرکت اقدام به تعریف محل استقرار حضار(کنسول های کنفرانس) در سالن برای دوربین ها (Set Preset) نموده تا سیستم بتواند در زمان برگزاری جلسات در سریع ترین زمان و با بهترین زاویه چهره فرد سخنران را برداشت نماید، عملیات تشخیص محل سخنران ، هدایت دوربین به سمت آن و آغاز تصویربرداری در کسری از ثانیه صورت می پذیرد و بنابراین سیستم اتوترکینگ به مراتب سریع تر, ساده تر و هوشمند تر از هدایت دستی عمل می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید