آموزش, آموزش درب اتوماتیک

راهنمای نصب جک Breezy

راهنمای نصب جک Breezy

ما در این مقاله آموزشی درب اتوماتیک راهنمای نصب جک Breezy که ﺟﻬﺖ ﺩﺭب های ﭘﺎﺭﮐﻴﻨﮕﯽ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﻭ ﮔﺎﺭﺍژی طراحی ﺷﺪﻩ است، را مورد بررسی قرار می دهیم.

شما می توانید با مطالعه این راهنما سیم کشی و مدارات برقی جک Breezy را متصل کنید و نیز خواهید توانست جک Breezy را با توجه به استاندارد های معرفی شده نصب و راه اندازی کنید.

این مقاله حاصل تجربیات گروه فنی مهندسی اکسین – فروشگاه اینترنتی اکسین اس پی بوده و خواهشمندیم در صورت کپی برداری نام وب سایت را قید کنید.

شما می توانید برای خرید جک پارکینگی Breezy از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

[porto_products title=”جک پارکینگی Breezy” view=”grid” ids=”13894″]

راهنمای نصب جک Breezy

برای افزایش طول عمر موتورها و مرکز کنترل، بایستی جک ها طوری نصب گردند که حداقل فشار به آنها وارد شده و حداکثر بهره وری را داشته باشند.

برای نصب جک باید دو نقطه انتخاب شود، نقطه اول محل نصب جک بر روی چهارچوب یا دیوار و نقطه دوم بر روی لنگه درب است، بدین منظور جهت تنظیم اولیه جک ها، درب ها را کامل بسته و جک ها را کاملا باز کنید، سپس حدود ۵۰ میلیمتر جک ها را برای رگلاژهای بعدی به داخل ببرید (حرکت جک به صورت دستی توسط آچار خلاص کن امکان پذیر است).

سپس تکیه گاه ها را به داخل شکاف ابتدا و انتهای جک وصل و پیچ های آن را ببندید. سپس جک ها را کاملا با سطح افق تراز کرده و محل تکیه گاه ها را بر روی چهارچوب و خود درب معلوم و محکم کنید.

توجه : توصیه می شود جهت محکم نمودن تکیه گاه ها از جوش فلز استفاده گردد.

در شکل زیر فاصله های X ، Y ، W برای شرایط نصب در جدول زیر آمده است :

اتصال موتور ها به مرکز کنترل – راهنمای نصب جک Breezy

شما می توانید برای مطالعه کاتالوگ بورد جک بریزی از طریق این لینک اقدام کنید.

جک Breezy به صورت راست و چپ می باشد که جک راست به لنگه سمت راست و جک چپ به لنگه سمت چپ متصل می شوند.

موتور راست : اگر موتور را به گونه ای قرار دهید که برآمدگی موتور جک رو به پایین و بازوی جک به طرف چپ باز شود، این موتور، موتور راست نامیده می شود. جهت سهولت در تشخیص بازویی سمت چپ، حرف S بر روی بدنه بازویی در کنار مغزی خلاص کن حک شده است.

موتور چپ : اگر موتور را به گونه ای قرار دهید که برآمدگی موتور جک رو به پایین و بازوی جک به طرف راست باز شود، این موتور، موتور چپ نامیده می شود. جهت سهولت در تشخیص بازویی سمت راست، حرف D بر روی بدنه بازویی در کنار مغزی خلاص کن حک شده است.

سیم های موتور M1 را به شرح زیر متصل کنید :

سیم مشکی به ترمینال ۲۲ (OPEN)

سیم طوسی به ترمینال ۲۳ (COM)

مشاهده  راهنمای نصب جک لنسر Lancer

سیم قهوه ای به ترمینال ۲۴ (CLOSE)

سیم های موتور M2 را به شرح زیر متصل کنید :

سیم قهوه ای به ترمینال ۱۹ (OPEN)

سیم طوسی به ترمینال ۲۰ (COM)

سیم مشکی به ترمینال ۲۱ (CLOSE)

حالت ۱ موتور سمت راست اول باز می شود :

حالت ۲ موتور سمت چپ اول باز می شود :

در کورس باز شدن ابتدا موتور ۱ (M1) شروع به باز شدن کرده و پس از گذشت تاخیر تعیین شده توسط پارامتر MOTOR OPEN DELAY موتور ۲ (M2) شروع به باز شدن می کند.

در کورس بسته شدن ابتدا موتور ۲ (M2) شروع به بسته شدن کرده و پس از گذشت تاخیر تعیین شده توسط پارامتر MOTOR CLOSE DELAY موتور ۱ (M1) شروع به بسته شدن می کند.

منوهای MOTOR OPEN DELAY و MOTOR CLOSE DELAY برای جلوگیری از برخورد لنگه های درب به یکدیگر در کورس باز و بسته شدن در نظر گرفته شده است.

توجه : در حالتی که درب تک لنگه باشد، سیم های بازویی باید به ترمینال های موتور یک (M1) متصل گردد و پارامتر MOTOR 2 OPEN TIME بر روی صفر تنظیم گردد.

اگر لنگه های درب پس از بسته شدن بر روی هم قرار نمی گیرند، بهتر است تاخیر بسته شدن لنگه درب ها را توسط منوی MOTOR CLOSE DELAY به عدد ۰ تغییر دهید تا قابلیت کنترل ترتیب بسته شدن فوق غیر فعال شود.

برنامه ریزی و زمان دهی عملکرد بازویی ها – راهنمای نصب جک Breezy

  • جهت انجام برنامه ریزی موارد زیر را بررسی کنید :
  • منوی ACTIVATION INPUT باید در حالت STANDARD قرار داده شود.
  • زمان بسته شدن اتوماتیک را می توانید به صورت دستی و از طریق منو AUTO CLOSE تنظیم کنید.
  • اگر درب تک لنگه است تنظیمات مربوط به موتور ۲ باید غیر فعال شوند.

برنامه ریزی اتوماتیک – راهنمای نصب جک Breezy

برای انجام حالت اتوماتیک درب را در حالت نیمه باز قرار دهید.

منوهای مربوط به لیمیت سوییچ و حسگر تشخیص مانع را فعال نموده و تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید.

نکته : در برنامه ریزی اتوماتیک پایان کورس باز و بسته شدن درب به ۳ روش زیر قابل تشخیص و تنظیم است :

  • رسیدن به لیمیت سوییچ کورس باز یا بسته شدن
  • تشخیص مانع به وسیله حسگر تشخیص مانع
  • ارسال پالس توسط ریموت

برنامه ریزی اتوماتیک دو لنگه ( دو موتور ) – راهنمای نصب جک Breezy

دکمه A را چند بار فشار دهید تا منوی SEQ PROGRAMMING نشان داده شود.

دکمه B را فشار دهید تا زیر منوی ۲LEAF AUTOMATIC نشان داده شود. سپس دکمه C را فشار دهید تا مرکز کنترل وارد فاز برنامه ریزی شود.

یک پالس START با ریموت یا تحریک دستی به مرکز کنترل اعمال کنید تا لنگه اول درب (M1) برای چند ثانیه شروع به باز شدن کند.

لنگه دوم درب (M2) شروع به بسته شدن می کند تا زمانی که انتهای مسیر بسته شو تشخیص داده شود. سپس درب لنگه اول همین روند را ادامه خواهد داد تا کاملا بسته شود.

پس از بسته شدن هر دو درب، درب ها به صورت اتوماتیک باز می شوند تا زمانی که انتهای مسیر باز شو را تشخیص دهند. با تشخیص پایان مسیر بازشو، درب ها به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد و اطلاعات زمانی مربوط به تنظیمات درب ذخیره خواهند شد.

مشاهده  درب اتوماتیک پارکینگی سکشنال

توجه : در صورتی که جهت تنظیم کورس باز و بسته شو از ریموت استفاده می کنید، دکمه A جهت تعیین کورس باز و بسته شو لنگه اول موتور ۱ و دکمه B جهت تعیین کورس باز و بسته شو لنگه دوم موتور ۲ است.

برای درک بهتر برنامه ریزی اتوماتیک دولنگه به جدول زیر توجه نمایید.

برنامه ریزی اتوماتیک تک لنگه ( تک موتور ) – راهنمای نصب جک Breezy

دکمه A را چند بار فشار دهید تا منوی SEQ PROGRAMMING نشان داده شود.

دکمه B را فشار دهید تا زیر منوی ۱LEAF AUTOMATIC نشان داده شود. سپس دکمه C را فشار دهید تا مرکز کنترل وارد فاز برنامه ریزی شود.

یک پالس START با ریموت یا تحریک دستی به مرکز کنترل اعمال کنید تا درب برای چند ثانیه شروع به بسته شدن کند.

پس از بسته شدن درب به صورت اتوماتیک باز می شود تا زمانی که مرکز کنترل انتهای مسیر باز شو تشخیص داده شود. با تشخیص پایان مسیر بازشو، درب ها به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد و اطلاعات زمانی مربوط به تنظیمات درب ذخیره خواهند شد.

برای درک بهتر برنامه ریزی اتوماتیک تک لنگه به جدول زیر توجه نمایید.

برنامه ریزی ترتیبی – راهنمای نصب جک Breezy

برای انجام برنامه ریزی ترتیبی، درب را در حالت بسته قرار دهید.

برنامه ریزی ترتیبی دو لنگه ( دو موتور ) :

دکمه A را چند بار فشار دهید تا منوی SEQ PROGRAMMING نشان داده شود.

دکمه B را فشار دهید تا زیر منوی ۲LEAF AUTOMATIC نشان داده شود. سپس دکمه C را فشار دهید تا مرکز کنترل وارد فاز برنامه ریزی شود.

سیکل باز شدن درب :

یک پالس START با ریموت یا تحریک دستی به مرکز کنترل اعمال کنید. موتور یک (M1) شروع به کار می کند و نمایشگر MOTOR 1 OPENING را نشان داده و لنگه اول درب شروع به باز شدن می کند.

وقتی که درب ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس START دوم را به مرکز کنترل اعمال کنید، درب ۱ را با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر MOTOR 1 OPEN DEC TIME را نشان می دهد.

بعد از آنکه لنگه اول کاملا باز شد، ۴ تا ۵ ثانیه صبر کرده و پالس سوم START را به مرکز اعمال کنید، باز شدن لنگه اول کامل شده و لنگه دوم بلافاصله شروع به کار می کند و نمایشگر  MOTOR 2 OPENING را نشان می دهد.

وقتی که لنگه دوم درب ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس START چهارم را به مرکز کنترل اعمال کنید، درب ۲ با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر MOTOR 2 OPEN DEC TIME را نشان می دهد.

بعد از آنکه لنگه دوم کاملا باز شد، ۴ تا ۵ ثانیه صبر کرده و پالس پنجم START را به مرکز اعمال کنید، باز شدن لنگه دوم کامل شده و مرکز کنترل آماده دریافت تنظیمات مربوط به سیکل بسته شدن شده و نمایشگر CLOSING TIMES را نشان خواهد داد.

مشاهده  کاتالوگ برد جک رامونا فول ۲۲۰ ولت

سیکل بسته شدن درب :

با اعمال پالس بعدی سیکل بسته شدن درب آغاز شده و نمایشگر MOTOR 2 CLOSING را نشان می دهد.

وقتی که درب ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس START بعدی را به مرکز کنترل اعمال کنید، درب با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر MOTOR 2 CLOSE DEC TIME را نشان می دهد.

بسته شدن لنگه دوم کامل شده و لنگه اول بلافاصله شروع به کار می کند و نمایشگر MOTOR 1 CLOSING نشان خواهد داد.

وقتی که درب ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس START بعدی را به مرکز کنترل اعمال کنید، لنگه اول با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر MOTOR 1 CLOSE DEC TIME را نشان می دهد.

زمانی که سیکل بسته شدن تکمیل شد، درب در نقطه شروع قرار گرفته و مرکز کنترل تمامی پارامترهای زمانی عملکرد را ذخیره کرده و از منوی برنامه ریزی ترتیبی خارج و به حالت عادی باز می گردد.

برنامه ریزی ترتیبی تک لنگه ( تک موتور ) – راهنمای نصب جک Breezy

دکمه A را چند بار فشار دهید تا منوی SEQ PROGRAMMING نشان داده شود.

دکمه B را فشار دهید تا زیر منوی ۱LEAF AUTOMATIC نشان داده شود. سپس دکمه C را فشار دهید تا مرکز کنترل وارد فاز برنامه ریزی شود.

یک پالس START با ریموت یا تحریک دستی به مرکز کنترل اعمال کنید. موتور یک (M1) شروع به کار می کند و نمایشگر MOTOR 1 OPENING را نشان داده و لنگه اول درب شروع به باز شدن می کند.

وقتی که درب ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس START دوم را به مرکز کنترل اعمال کنید، درب با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر MOTOR 1 OPEN DEC TIME را نشان می دهد.

بعد از آنکه درب کاملا باز شد، ۴ تا ۵ ثانیه صبر کرده و پالس سوم START را به مرکز اعمال کنید، باز شدن درب کامل شده و مرکز کنترل آماده دریافت تنظیمات مربوط به سیکل بسته شدن شده و نمایشگر CLOSING TIMES را نشان خواهد داد.

با ارسال پالس START چهارم محاسبه زمان بسته شدن درب شروع می شود و نمایشگر MOTOR 1 CLOSING نشان خواهد داد.

وقتی که درب ۹۰ درصد راه خود را طی کرد، پالس START پنجم را به مرکز کنترل اعمال کنید، درب با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر MOTOR 1 CLOSE DEC TIME را نشان می دهد.

زمانی که سیکل بسته شدن تکمیل شد، درب در نقطه شروع قرار گرفت، پالس آخر را ارسال کنید تا مرکز کنترل تمامی پارامترهای زمانی عملکرد را ذخیره کرده و از منوی برنامه ریزی ترتیبی خارج و به حالت عادی باز گردد.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود می توانید با پرداخت مبلغی ناچیز از طریق این لینک به پایداری ما کمک کنید و ما را دلگرم کنید.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “راهنمای نصب جک Breezy

  1. لندمارک گفت:

    چه سایت خوبی دارین شما

  2. Mahnaz گفت:

    با سلام و خسته نباشید ممنون بابت توضیحات کاملتون من یه سوال دارم چطوری میشه کد ریموت رو تغییر داد هیچ توضیحی در مورد تغییر دادن کد پیدا نکردم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. با سلام ریموت جک بریزی به صورت پیش فرض ریموت 433 هست
      اگر می خواید با ریموت 315 جک رو راه اندازی کنید نیاز به یک دو رله 315 دارید

دیدگاهتان را بنویسید