آموزش, آموزش گیت فروشگاهی

آنتن گیت فروشگاهی

آنتن گیت فروشگاهی

آنتن گیت فروشگاهی در واقع نوعی ابزار ضد سرقت می باشد که در مقابل درب خروجی یک فروشگاه نصب می شود که وظیفه آن جلوگیری از خروج غیر مجاز اجناس از فروشگاه می باشد.

برای این منظور می بایست روی هر محصول یک تگ نصب شود تا هنگام خروج غیر مجاز و با نزدیک شدن تگ به گیت فروشگاهی آژیر آن به صدا در بیاید.

آنتن گیت فروشگاهی

آنتن های گیت فروشگاهی شامل تک پایه، دو پایه، سه پایه می باشد و انتخاب هر کدام از این آنتن های دزدگیر به موارد مختلفی بستگی دارد.

آنتن های تک پایه (mono pedestal)

از جمله سیستم های دزدگیری هستند که تنها دارای یک پایه برای جلوگیری از خروج کالا می باشند به همین دلیل تصور عموم بر این موضوع می باشد که فقط برای فروشگاه های کوچک تر به کار برده می شود ولی این تصور صحیح نمی باشد و در فروشگاه های بزرگ نیز می توان از چند آنتن تک پایه استفاده نمود.

اما این نکته حائز اهمیت می باشد که این آنتن ها بری دستگاه دزدگیری که لیبل دارند مناسب نیست چون به اندازه ای قوی نیستند که لیبل ها را تشخیص دهد.

این نوع سیستم های دزدگیر هم فرستنده هستند و هم دزدگیر، پس واضح است که دقت این آنتن ها از آنتن های دو پایه کمتر می باشد زیرا در آنتن های سیستم های دزدگیر دو پایه یک برد فرستنده و برد دیگر گیرنده می باشد ولی اگر بخواهید دزدگیرهای فروشگاه خود را با هزینه کمتری نصب کنید می توانید از آنتن های تک پایه استفاده کنید.

آنتن های دو پایه (dual pedestal)

در این آنتن ها یک پایه فرستنده و یک پایه گیرنده می باشد و به طور واضح از آنتن های تک پایه قوی تر عمل می کنند با وجود این برد، آنتن سیستم های دزدگیر می توان از لیبل و هم از تگ استفاده نمود، همچنین آنتن های دو پایه نویز کمتری نسبت به آنتن های تک پایه می گیرند.

مشاهده  کاتالوگ نصب دزدگیر فایروال

اگر از سیستم های دزدگیری که دارای لیبل هستند استفاده کنیم فاصله مناسبی که برای نصب دو پایه گیت وجود دارد برابر است با ۱٫۳ متر می باشد و اگر از سیستم هایی که دارای تگ هستند استفاده کنیم فاصله ای برابر با ۲ متر را باید رعایت کرد.

آنتن های سه پایه

با توجه به سایز فروشگاه به طور معمول این آنتن ها را که دارای ۳ پایه می باشند به گونه ای نصب می کنند که یک آنتن فرستنده در وسط و دو آنتن گیرنده در طرفین وجود داشته باشد که با توجه به این حالت، فضایی بین ۲٫۵ متر تا ۳ متر را می توانند پوشش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید